Loneliness Is Better When You're Not Alone

Dagens titel är en liten fyndig paradox signerad, ja vem är det som har gjort den låten? Det är den frågan jag ställer till dig, min underbara läsare. Lämna ditt svar i en kommentar och se om du har turen och/eller kunskapen på din sida. Gårdagens titel var som ett antal supportrar gissat på en låt som The Hellacopters har spelat in och släppt. Tant PB&J var tvungen att påpeka att det minsann inte existerar ett ord som Hellacopter, men å andra sidan är hon till åren kommen och har ingen större koll på vad Rock&Roll är. Jussi Björling dominerar säkerligen hennes skivsamling. Nu när jag har landat dagens ondskefulla påhopp av kamrat så har det blivit dags att lotta fram dagens vinnare. Dagen till ära har jag låtit mina tre tama sköldpaddor bara en namnlapp med de tre som gissat rätt, nämligen Ida S, Lena och PB&J. Sköldpaddorna har därefter fått tävla på en sträcka om 25 meter för att utse bloggvinnaren.

Starten blev gastkramande jämn där samtliga deltagare kom iväg bra, efter fem meter händer dock något och Lena börjar sacka efter nämnvärt. Om jag inte visste bättre hade jag trott att hon (sköldpaddan) fått punktering. Vem vet, försäsongsträningen kanske har blivit eftersatt i år när det inte blev något träningsläger i Sydafrika. Ida S och PB&J följs åt sida vid sida i en gastkramande rysare de återstående 20 meterna, som tog dem cirka 1½ timme att avverka, nästa gång jag tar till denna metod får det bli sprint. Vid 20-meterslinjen börjar Ida S se lite svagare ut än sin motståndare, något som PB&J uppmärksammr och gör det oerhörda misstagen att bli bekväm, slappna av och ta segern för given. Ida S som inser att PB&J saktar ner får genast ny energi och slänger i en rejäl spurt (Nåja, de kröp fortfarande långsamt). Vid 24-metersmarkeringen är Ida S uppe och förbi PB&J som får se sig slagen när de passerar mållinjen i denna oerhört rafflande och jämna batalj.

Vinnare i dagens "lottning" är alltså Ida S som därmed tar steget upp på 2 poäng i sammandraget och en åttondeplats i sammandraget. Grattis Ida, men du får skaffa en blogg som jag kan länka till här ju.

Igår jobbade jag lite med skoljobb under tiden som jag kollade på Super-bowl. Lagom vid 02.30 var jag färdig för natten och bestämde mig i mitt enfald för att jag lika gärna kunde sitta kvar och titta. Kunde fan inte sova ändå, men inte fan höll jag mig vaken så jag kunde se vem som vann. Typiskt lilla puckade jag på något sätt, men vad fasen jag bjuder på min tröghet. Idag var det läge att gå upp tidigt då vi skulle grupparbeta. Inte för att det blev alldeles för mycket gjort, något som i sin tur leder till att vi får stressa imorgon istället. Att det ska vara så svårt att vara effektiva, men men man "kan inte alltid få allt" som en vis person en gång har sagt. Tänk om man ändå kunde få något liksom! Imorgon är det presentation vilket får till följd att min afton kommer bestå av läsning om optimala valutaområden, var det någon mer än jag som gäspade vid blotta åsynen av begreppet? Misstänkte väl det, ni är precis så förutsägbara som jag trodde!

Nehe mina kära supportrar, nu är det väl dags att ta tag i studierna. Lämna gärna en gissning på titeln efter er när ni ändå varit så duktiga och läst såhär långt, när ni säkert kunde ha gjort någon nytta istället. Jag gillar dock att ni läser detta och självfallet är välkomna åter.

/Fredrik


Kommentarer
Postat av: Figge

jag drar en vild chansning på Hello Saferide

2008-02-04 @ 20:56:02
URL: http://mrfigge.blogg.se
Postat av: Carro

Oh, den här kan jag! Hello Saferide :)
Spännande lottningsmetod du valde förresten :P

2008-02-04 @ 21:15:17
URL: http://nilorac.blogspot.com
Postat av: PB&J

Hello Saferide
Tackar för Ida S för ett rättvist lopp, gratulerar till segern och hoppas på minimal träningsverk...

2008-02-04 @ 21:30:06
Postat av: Madelene

jag tror att det är hello saferide. stavas det så? =)

2008-02-05 @ 12:36:39
URL: http://tamagucci.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0