Födelsedag

Det är väl faktiskt så det är en dag som denna. Några av er har ju redan uppmärksammat detta och gratulerat mig. Jag funderar dock på varför ingen beklagar sorgen istället! Jag känner mig bara äldre och torrare varenda år. Missförstå mig inte nu, det är alltid trevligt när folk uppmärksammar mig, men i likhet med julafton så anser jag att en födelsedag är som vilken annan dag som helst. Dock så har ju en svensk artist gjort en låt med titeln Födelsedag och det passade ju bra i min tävling. Nu anser jag att jag måste få minst sju gissningar, till och med Buttis som påstår att han bara kan tuff musik, vilket vi tidigare insett är osant, borde kunna detta.

Senaste inlägget var en låt signerad "the Cardigans" något som Anton hade koll på! Rätt bra skräll faktiskt att han skickade in det rätta svaret! Buttis gissade på Suede, men glömde bort att deras låt heter the beautiful ones. Lena gissade på Jeremy Camp, en artist som jag aldrig hört talas om. Möjligt att han gjort en sådan låt, men det var inte den som jag tänkte på. Anton klev med detta upp på två poäng i sammandraget. Spännande med tre olika svar på en låt, stort tack till alla tre och ni är välkomna att gissa igen. Bättre försöka och missa än att inte våga gissa.

Jag har inte skrivit sedan i tisdags, vilket jag får hålla med om att det är förkastligt. I onsdags var jag toksjuk och låg och sov på soffan mest hela dagen, mellan varven försökte jag läsa. I torsdags (10.00) fick jag ut en hemtenta, hemskt stor hemtenta, hela fem stora uppgifter i nationalekonomi som skulle lösas till 17.00 dagen efter. Detta ledde till att all energi lades på detta och bloggen fick ligga i träda. När tentan var inlämnad igår, for jag hem duschade av mig packade min grejor och åkte kollektivtrafik hem till mina föräldrar. Ville passa på att lata mig lite i helgen. Planen har varit att åka hit hela tiden, men från början skulle jag döma idag i Finspång. Detta fick jag lämna återbud till, så nu ska jag bara lata mig, gosa med katten och sedan blir det väl en liten sväng till Stoffe ikväll då han också fyller idag.

Just nu sitter jag och kollar på skidskytte, såg damernas längdtävling förut. Detta kommer följas av herrarnas längdtävling 15 km om jag inte är fel underrättad. Framförallt så visas LG Hockey Games idag och matchen Sverige - Tjeckien. Känns som att jag kommer sitta i soffan hela dagen, inte för att jag vantrivs med det, men ändå.

Nej kära vänner nu ska jag slappa vidare i soffan. Gissa i tävlingen, ta det lugnt och ha en trevlig lördag
/Freddie

Kommentarer
Postat av: Carro

Gratulerar, eller beklagar. Vilket du nu föredrar :)
Har ingen gissning den här gången tyvärr.

2008-02-09 @ 14:10:42
URL: http://nilorac.blogspot.com
Postat av: anton

GRATTIS!!!
...är jag inte helt ute å cyklar så tror jag per gessle gjort en låt som heter födelsedag.

2008-02-09 @ 14:14:51
Postat av: Carro

Friends-maraton, tråkigt nog... Antar att du har stora födelsedagsplaner? :)

2008-02-09 @ 23:39:17
URL: http://nilorac.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0