White trash

Dagens rubrik beskriver mina upplevelser de senaste dagarna. Jag var med min syster på Ikano-huset en sväng och gissa om det kryllade av människor som vi ansåg oss kunna placera i under epitetet "White trash". Eftersom jag skriver här blir gissningen ganska lätt, JA det var full av dem. För att nu inte stöta oss med alltför många vill vi påpeka att vår bedömningen var av godtycklig art utan särskilt djuplodande undersökningar.

Jag har inte bloggat på länge till TNE:s stora förtret, men ikväll har jag efter hot om fysiska repressalier lovat att skriva lite. Underbara "vänner" man har eller hur Mate? Sedan senast har jag slutat min anställning på Siemens och är ledig i två veckor i väntan på mitt nya jobb. Skulle behöva träna lite under denna period, men min rygg stoppar mig. Den läkaren jag har besökt och diskuterat mina problem med tror att det kan röra sig om diskbråck. Detta gör att jag får avvakta en magnetröntgen för att se om han hypotes stämmer. Där står jag nu med min skada och kan inte göra ett jävla dugg själv, vilket är något jävla frustrerande. Eventuella känsliga eller över-religiösa människor får ursäkta språket.

Idag har jag "roadtrippat" med min syster och mor, vi var i Örebro på lägenhetsvisningar. Nej då mina kära fans jag lämnar inte Linköping än på länge, det är min syster som ska flytta dit. Det blev en liten runda på stan i gnällbältets huvudstad innan vi tittade på första lägenheten, som i mitt tycke var den schysstare av dem. Sedan besökte vi min moster på en kopp innan vi for till nästa lägenhet, innan vi satte oss i fyrhjulingen och åkte hem.

Har även blivit ägare till en bil idag, eller åtminstone i dagarna. Min far tyckte det var dags att skriva över "min" bil på mig nu så jag kan sälja den i lugn och ro och sedan köpa en ny bil. Är lite sugen på en SAAB 9-3 faktiskt, gäller att passa på nu när jag får jobb och inkomst.

Har inget mer att skriva förutom att förkunna vem som fick föregående inläggs poäng. Efter en nervös omröstning stod det klart att Ylva vann och därför får en poäng till i tabellen. Med denna vinst kliver Ylva upp på 8 poäng och håller fast vid sin fjärdeplats. Varför vann då denna underbara tös denna lottning undrar ni, jo därför att hon gissade rätt på vilken artist som hade gjort låten med samma titel som mitt underbara inlägg. Ni kan också vara med och tävla, det är bara att lämna er gissning i en kommentar och hoppas att lotten är på er sida.

Nu ska jag slöa loss lite mer.
kram på er


Kommentarer
Postat av: TNE

Jag har bestämt för mig att White trash är en låt av den gode Marilyn Manson, denna androgyna mix av en snygg pinuppa och en milt rubbad mördare med en swastika i pannan. Låtjäveln ligger hur som helst på albumet Smells like children från 1996.



För övrigt har jag inte hotat med fysiska repressalier. Bara för att tydliggöra.

2008-08-05 @ 21:37:01
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com
Postat av: Ylva

Marilyn Manson.

Ah, lghvisningar. Blev det napp då?

Har också kollat på 9-3. Sportkombin då. Måste ju få plats med alla hundarna. ;)



Du, kan du inte lägga ut den där tabellen någonstans? Jag vill se :p

2008-08-05 @ 22:28:40
URL: http://hagstedt.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0