In my place

In my place, I'm the boss. In my place I get to be whoever I want to be, I can act the way I want. Nobody can push around in my place, nobody gets to decide over me in here. Outside these walls there are rules for how we all should act och be, anybody who goes against these rules are looked upon as aliens. Why is it like that?

Så där kul har man tydligen en onsdag när man inte har något att göra. Sitter i min lilla lya och kuckilurar, fick för mig att jag skulle producera text. Kom att tänka på alla dessa normer i världen som säger hur man ska agera och inte. Dessa stör mig ibland och ibland inte. Kan man vara semikonservativ? Ett ställe där man accepterar människor olika varande brukar vara musikfestivaler där man kan komma som man själv vill, läste här - http://www.aftonbladet.se/nojesliv/festivalsommar2008/article3187531.ab - att Hulstfred ska flyttas. Självklart inte geografiskt då utan tidsmässigt, det ska dessutom bli en fjärde festivaldag. Kom dessutom på att det är alldeles för länge sedan jag var iväg på någon festival, kanske skulle passa på nästa sommar?

Titeln Used cars hämtades Från Bruce Springsteen, det var bara TNE som hade koll på detta. Ylva gjorde ett tappert försök, men missade tyvärr för hennes del att pricka rätt. Vinsten idag går därför till TNE som med detta kliver upp på 10 poäng i tabellen och en ensam andraplats. Grattis till dig TNE och välkomna att gissa på dagens titel.

Ha en bra dag
/Fredrik

Kommentarer
Postat av: Linda

Coldplay! Är jag inte först nu så gråter jag.

2008-08-27 @ 21:03:05
Postat av: Ylva

Nurånurånurå? Coldplay!



Håller med dig. Jag kan bli riktigt irriterad på normer och att man liksom förväntas agera på ett visst sätt. Därmed inte sagt att jag inte följer sådana normer - det gör jag och säkert ganska ofta dessutom - men jag ogillar starkt att många är så fördömande mot den som väljer att göra på annat sätt. Man måste väl ändå främst följa sin egen vilja och sluta bry sig så himla mycket om vad alla andra tycker.

2008-08-27 @ 21:11:40
URL: http://hagstedt.nu
Postat av: TNE

In my place är en låt av Coldplay, från plattan A rush of blood to the head. Jag orkar idag inte orera då jag ätit galenchili och är trött men måste plugga. Chris Martin är dock ett as.

2008-08-27 @ 23:10:23
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com
Postat av: Ex Metorn

äntligen en som jag kan =) Coldplay

2008-08-28 @ 11:43:08
Postat av: Therese

Coldplay :P

Och jag vill på festival nästa sommar!

2008-08-29 @ 18:34:20
URL: http://ladykiller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0