You are nothin'

Det är lite ovänligt av mig att hålla er, mina fans, på halster under en längre tid (5 dagar) utan något nytt inlägg i bloggen. För detta ursäktar jag mig, men skyller givetvis ifrån mig som den man jag trots allt är. Jag är ute på VFU just nu och har inte fått mig för att skriva något här i bloggen under tiden. Min mentor är helt hemsk som person och tvingar mig springa runt och hämta kaffe, låsa upp dörrar och fläkta henne med en stor fjäder när hon tycker det är för varmt i klassrummet. Då hoppas jag att ni kan ursäkta mig och skälla på min mentor så hon slutar upp med denna horribla felbehandling! Nej skämt åsido så hemsk är hon inte, vi har det kul ihop på skolan.

Anledningen till att jag inte skriver är helt enkelt att jag är upptagen med lite annat på sidan av sådär, min modellkarriär bland annat. När man är framröstad som "Årets snyggaste man i motljus - 2007" haglar det in anbud från diverse olika företag som gärna vill ha fotosessions med mig och det ska göras reklam-TV, morgon-TV och radioshower. Då får ni förstå att jag inte har tid att skriva här i bloggen? Eller nej det här stycket var inte heller sanning, förlåt mig.

Jag är en lat stackare som inte har orkat den senaste veckan, där nu skrev jag det! Är ni nöjda nu när jag förnedrar mig själv å det grövsta genom detta erkännande? Jag tycker det känns rätt skönt att får säga det själv, det är en sten som släpper från hjärtat i detta nu och jag kan sitta här lycklig och kvittra helt utan ångest. Fan vad bra jag är! Jag spelade fotbollsmatch i Onsdags, började på bänken vilket är underbart för då slipper man röra på sig så mycket. Fick frågan om jag vill hoppa in, men sa "nej det är jobbigt att springa" då fick jag vänta med mitt inhopp tills det var 10 minuter kvar av första halvlek. Sedan sprang jag där på min kant i dessa tio minuter fram till vilan, efter pausen fick jag istället ställa mig i mål för första gången i en sanktionerad fotbollsmatch. Våran målvakt kom aldrig till matchen så vi var två som delade på den sysslan. Båda två höll nollan utan större ansträngningar.

I fredags var vi ute och käkade med några domare och festade loss lite, vi hamnade på Harrys. När man går ut på krogen så vill man ju gärna ha lite snygga tjejer att titta på, men istället gick vi till Harrys. Varför går man dit liksom? Det var vi, ett par unga och vältränade (nåja) grabbar, och ett koppel av medelålders desperata "skåp". Jag la in mitt veto tidigt och föreslog någon annan nattklubb att besöka, men nej vi hamnade på Harrys. Kan någon förklara vilken nytta Harrys fyller i samhällskroppen? Kan sedan någon ge en bra ursäkt till varför man ska dit är jag idel öra.

Det senaste inlägget bar titeln "Negative creep" vilket också är en låt av Nirvana, något som fyra stycken lyckades gissa rätt på. Detta ledde i vanlig ordning till ett lottningsförfarande utöver det normala. Ni mina kära läsare är värda så mycket mer än en vanlig lottning så därför anstränger vi oss på redaktionen hårt för er skull. De fyra som lämnat rätt svar är Fredrik, Lisa, Mentorn och Ylva, då mina älskade sköldpaddor fått vila ut efter den senaste bataljen fick de återigen kliva in handlingen. Vi tog en eftermiddag och for ner till Mantorps racingpark där sköldpaddorna fick köra STCC-bilar för att få fram vem segraren skulle bli. Alla som har sett ett standardbilsrace vet ju hur oerhört spännande dessa tävlingar undviker att vara förräns man kommer in på de sista 4 varven av typ 130. För att bespara er en onödig läsning kommer vi in i handlingen med endast fyra varv kvar. Tävlingen är hur jämn och oviss som helst och de fyra förarna turas om att ligga i täten, Lisa som har lyckats få en varning på grund av alldeles för aggresiv körning ligger i ledningen när vi kommer in i denna. Det som händer under detta varv är egentligen att Ylva går upp från en tredjeplats till en andraplats. Sedan händer ingenting förrän bilarna kommer in på de 3 kilometer långa upploppet. Och det vi fick bevittna och här nedskriver är en historik händelse i sköldpadde-racingen. Inne på upploppet ligger alla fyra bilar jämsides med varandra när helt plötsligt alla får slut på bensin, eftersom depå-personalen är ute i strejk har de inte kunnat fylla på bensin under loppet. Alla fyra lägger i friläge på sina bilar och tävlingens sista 2 kilometer kommer att avgöras av vilken bil som rullar bäst. Lisa som har åkt och krockat med sina motståndare har fått sina spoilers förstörda och tappar mark snabbt, Fredrik som har kört på dubbdäck hela tävlingen halkar också han efter och slutar på en tredjeplats framför Lisa. Ylva och mentorn ligger nu sida vid sida och tittar ängsligt på varandra och på vägbanan. Det som kom att avgöra det hela var att Ylva valde att lägga på 0.2 kg extra ringtryck och kan därför hålla farten högre över mållinjen och är därför dagens segrare.

Ylva som skriver blogg på länken http://www.grusifer.wordpress.com/ tar därmed sin fjärde poäng i tävlingen och seglar därför upp på en delad andraplats i en tabell som ser ut enligt nedan.

PlaceringNamnAntalLänkadress
1Mentorn5 
2Terror4http://www.ladykiller.blogg.se/
3Anton4 
4Ida C4http://mira83.blogg.se/
5Ylva H4http://grusifer.wordpress.com/

Vi på redaktionen gratulerar Ylva till hennes etappseger och hälsar henne och alla er andra välkomna att gissa på vilket artist som har gjort en låt med samma titel som titeln på detta blogginlägg.

Nu har jag upptagit alldeles för mycket av er tid och måste gå och skalla kaklet i duschen innan jag far vidare mot mina pärons hem, jag ska upp imorgon och förgylla dagen för alla på min VFU-skola.

Ha en bra söndag, puss i ljumsken på er
/Fredrik


Kommentarer
Postat av: PB&J

Slänger in en gissning på The Hellacopters! Jag är ju så fruktansvärt dålig på att höra av mig nuförtiden så jag får väl snart börja blogga istället...
Jobbar heltid nu - svettigt!!!
Kram

2008-04-06 @ 21:22:31
Postat av: Madelene

Harrys hos oss är super.. bara folk mellan 20-35 typ och de flesta ser bra ut,därför jag hänger där ;) haha mycket bättre hos mej =D

2008-04-07 @ 14:47:40
URL: http://tamagucci.blogg.se
Postat av: Hanna

What?! Harrys som är det bästa som hänt mänskligheten. Jag som hänger där nästan jämt, hoppas verkligen att jag är exkluderad från kopplet av "desperata medelålders skåp" ;-) Mitt tips: Gå dit en lördag istället, då kan du springa över till BK om det blir för många skåp för där åldern sjunker som ett flöte. Take care!

2008-04-07 @ 20:47:41
URL: http://riverdays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0