God of thunder

Idag har jag tagit det lite soft, men ändå fått en del utträttat. Eftersom lärarna på min VFU-skola hade studiedag och skulle gå igenom något datasystem var jag tvungen att koppla på charmen och flörta till mig en ledig dag av min mentor. Nu saknar jag ju allt vad charm heter så jag fick snällt betala en smärre summa pengar för att den ondskefulle människan skulle släppa mig, men till slut gick hon med på mina krav. Jag började dagen med att besöka min moderförenings kansli och fika lite med gubbarna där uppe, alltid trevligt med lite kallprat. Sedan for jag till Linköping och hämtade en bok och ett par byxor innan jag for tillbaka till Finspång och stannade till på golfrestaurangen (reklam) för lite lunch. Träffade min lilla farbror på restaurangen så vi käkade lunch ihop och samtalade litegrann om allt möjligt.

Efter lunchen åkte jag hem till mina päron och satte mig och stirrade ut i tomma intet, eller ja på datorskärmen som visade upp valda delar av internets innehåll. Kom på att det var alldeles för bra väder att sitta inne i, så jag lånade morsans hoj och cyklade ner till byns centrum och tog en glass på Kentas korvmoj. Pratade lite med innehavaren innan jag mumsade i mig glassen under färden tillbaka till päronens hus. Nu sitter jag och skriver ner mina bravader för er mina läsare innan jag ska fara ut till Stråkvads IP för lite träning med mina kära lagkamrater i Sonstorps IK. Jag har även startat en nyhetsblogg om just Sonstorps IK den finns att läsa på http://sonstorpsik.blogg.se surfa gärna in där om ni har intresse av att läsa om min fotbollsklubbs framfart på planerna.

Förra titeln var "Sent en lördagskväll" detta är en låt signerad Nationalteatern, något som tre av er hade lyckats svara i en varsinn kommentar. Lottningen ledde till att Anton tog hem etappsegern och därmed kliver han upp på 6 poäng och en ensam ledning i tabellen. Gratulationer till lilla Anton som kan behöva lite uppmuntran nu sedan Linköpings Hockey Club återigen förlorat en SM-final. Snart dags att mynta begreppet "Man vet att det är vår när LHC förlorar ännu en final." På tal om det med titlar så kan jag upplysa om att det fanns en långsökt koppling till föregående titel. Som ni säkert har sett på den kommentarer som TNE har lämnat har det funnits en koppling mellan de tre tidigare titlarna, nämligen att det uppträtt under kalasturnén tre år i rad. The Hellacopters har gjort en cover på låten "Sent en lördagskväll" där finns en koppling till Backyard babies eftersom Dregen tidigare spelade i The Hellacopters. Det finns en liten koppling till föregående inlägg i dagens titel med. Ett speciellt omnämnande till de som lyckas tala om vilken koppling det är. Därmed är dagens lektion i musik över och det är även dagens blogginlägg, välkomna att gissa på vilket artist/grupp som gjort låten med samma titel som dagens inlägg.

Tack för att du tog dig tid att läsa denna smörja.
/Freddie

Kommentarer
Postat av: Buttis

Säger bara 30/5. Veckan innan var det allas våra kära Nationalteatern och innan dess Backyard Babies. Tar du inte på datumet så är det givetvis KISS

2008-04-22 @ 23:47:52
Postat av: Buttis

Glömde att vi har ytterligare en koppling från de två tidigare. Givetvis Dregen, som spelar i BB och även har spelat i the Hellacopters och hans barndomsband och som fick han intresserad av den underbara musikgenre är KISS

2008-04-22 @ 23:51:50
Postat av: Lena

Får väl tacka för reklamen, då =) men hade du hade inte behövt dra med hela finspång igår! ;) och nu kan jag lika gärna gissa, så svaret får bli Kiss. trevlig dag!

2008-04-23 @ 08:39:25
Postat av: Ylva

Kiss!!
Men säker, säkert finns det en annan koppling med någon cover eller så tänker du på en annan artist än jag. Oh well, jag jagar pinnar, inte hedersomnämnanden ;) :p

2008-04-23 @ 15:17:32
URL: http://www.grusifer.wordpress.com
Postat av: Poliskollegan

Med tanke på 9D:s tema idag.. så säger jag Kiss =)

2008-04-23 @ 17:16:32
Postat av: lindy

Tja!. kul att springa på dig här :)

2008-04-23 @ 18:25:16
URL: http://lindyprintz.blogg.se
Postat av: Anonym

jodå! bosatt i finspång nu? läste i din blogg att du bor hos dina päron?!

2008-04-23 @ 23:20:29
Postat av: TNE

Det finns två versioner av låten God of Thunder, nämligen så att Kiss har gjort en och Entombed en. Kopplingen Hellacopters och God of Thunder borde vara så att det är Nicke Andersson som en gång i tiden bankade skinn i just Entombed, så om jag måste välja mellan Entombed och Kiss är det Entombed som gäller.

2008-04-26 @ 19:55:19
URL: http://pessimists-betraktelser.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0