Daysleeper

Jag hade hoppats att få sova en skvätt idag, men icke. Jag vaknade 06.30 imorse och tittade besviket på klockan, se bestämde jag mig för att jag minsann inte skulle kliva så tidigt och tvingade mig själv att somna om innan jag vaknade runt 9 och inte kunde tvinga mig själv att somna om igen. Snacka om dagens I-landsproblem va? Gårdagskvällen spenderades i soffan framför ishockeymatchen, skönt att "LHC slakabönders" fick stryk, tråkigt att domaren gör en miss i slutet. Han var faktiskt stor som erkände det efteråt dock, tyvärr kan inte domare se allt och det är en del av sporten. Nu hoppas jag att HIV 71 kan vända runt detta så det går till sju matcher och att LHC får stryk i den sista matchen. Sorry slaka-supporter, men jag kan inte och kommer inte kunna glädjas med era framgångar.

Senaste titeln var "You are nothin' " vilket också får gälla mer i mitt liv, orka vara tolerant och vänta hela tiden. Hör man inte av sig hör inte jag av sig heller. Vet inte om vederbörande människor läser detta, men om fallet är så hoppas jag att dessa hajar passningen. Min gamla parallellslalom-kombatant PB&J var den enda som lyckades lista ut att det var en låt signerad The Hellacopters och tar därför hem sin fjärde poäng i tabellen vilket också tätar till det hela. PB&J som dessvärre inte skriver blogg som jag kan länka till ännu, men jag tror det var något på gång där va? Det stora mysteriet är nu följande: Ska PB&J våga trotsa normen om att det bara är unga människor som skriver blogg? Det ska bli spännande att se faktiskt, man kan ju hoppas på det i alla fall.


Sedan var det ju några som var snabba på att kommentera det där med Harry's, och jag får väl försvara mig enligt följande: Jag menade inte att alla människor som går på Harry's kan inräknas under kategorin "desperata medelålders skåp", men det är de som blir påfrestande och jobbiga när man besöker Harry's och därför ville jag spy lite galla över dem. Dessa människor hör hemma på Cupolen och deras mogendanser. Hanna du är inte kvalificerad i den kategorin, du är faktiskt inte ens i närheten. Maddis är fortfarande alldeles för ung för att ens känna till begreppet "skåp". Och nu hoppas jag att vi rett ut allt detta så vi kan gå vidare med livet?

Idag ska jag på 25-årsfest, det är min kurskamrat Anders som fyller år imorgon, men väljer att fira det hela idag. Blir väl trevligt får jag hoppas, jag var nere hos Bo-Lars förut och hälsade på lite. Sedan handlade jag lite onödigt junk också och så självklart en 25-årspresent. Hittade en bra grej som är både seriös och en spydig pik om att han börjar bli gammal! En viss uppkäftighet förväntas nästan när man köper presenter va? Min vän Jan-E fyller 30 i höst, gissa om jag letar efter en spydig gåva till den fan!

Nu ska jag ladda med kolhydrater inför kvällen hårda fight, men ni mina älskade fans ska ha tack för att ni tog lite utav er värdefulla tid till att läsa min små rader.
Glöm inte bort att gissa på dagens titel.
Puss på er
/Fredrik


Kommentarer
Postat av: Lillan

den här var ju väldigt enkel, daysleeper vilka än de underbart duktiga REM kan det vara.

2008-04-12 @ 14:55:32
Postat av: Mentorn/slavdrivaren

REM så klart...

2008-04-12 @ 17:04:27
Postat av: Ylva

R.E.M. blir dagens svar från mig. :)

2008-04-12 @ 18:20:16
URL: http://www.grusifer.wordpress.com
Postat av: Hanna

Känns bra att höra :-)

Förresten....jag kan, jag kan denna gång!! REM är det ju såklart.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0