Man out of time

Måste börja med att ursäkta mig för att jag inte har bloggat på ett tag nu, men jag hade en omtenta som gav upphov till ångest och jag fick helt enkelt lägga bloggen åtsidan ett par dagar! Jag hoppas att ni som troget läser denna blogg kan ursäkta mig för det?

Senast jag skrev hade jag en titel från Ramones, något som Ida, http://www.nightlife.se/FruMira, var den förste att lämna rätt svar på! Grattis till Ida.
Denna bloggs låttitel är en av mina favoritlåtar faktiskt! den borde ni lyssna lite på, det finns ett par schyssta rader i den texten som jag ibland tycker passar på mig!


Sedan förra söndagen när jag skrev mitt senaste inlägg här på bloggen har jag suttit djupt försjunken i att studera inför min lille omtenta som jag skrev igår (lördag), Jag tror det gick bra på tentan och hoppas att jag kan rinna igenom denna gången. Kände mig helt värdelös i fredags kväll och trodde verkligen inte att jag skulle klara tentan alls, sen när jag kommer upp och får tentan framför mig så har jag total blackout när jag ser första frågan. Då kände Fredrik att "Det här kommer gå käpprätt åt helvete", men sedan fick jag åter tankeförmågan och lyckades till slut att svara även på fråga nummer ett. Kan inte säga att jag kunde alla frågor men jag svarade på alla utom en, något hjärnsläpp måste man ju få ha, dock så chansade jag mer eller mindre på några frågor också.

Idag ska jag åka till Västervik och döma ishockey, med Andy och Lill-Raggarn det brukar bli grymma resor med många skratt. Avresa sker 14.00 så nu är det dags att börja den mentala uppladdningen.

Den kommande veckan är sjukt späckad, ska in med en hemtenta på tisdag, ett arbete skall in på onsdag och ett arbete skall in på torsdag! Dessutom ska jag vikariera tisdag och onsdag, men det är skönt att leva under press det är då man får bekänna färg. Sova kan man göra i graven! Så om det inte kommer något blogginlägg i veckan så vet ni varför och kan ha förståelse för det!

Igår efter tentan var jag på Ikea och kollade på en bokhylla, min nuvarande börjar bli för liten, hittade en Billy som passade mina behov alldeles perfekt! Problemet var ju att få hem den där jävla bokhyllan, min bil är en Clio vilken inte rymmer ett paket på 2 meter. Jag tänkte då att "jag ringer morsan och säger att hon ska komma och hälsa på och hjälpa mig köra hem den NÅGON DAG". Detta slutade med att morsan och farsan som ändå var ute på lördags-turné tog omvägen över Linköping och hjälpte mig att köra hem bokhyllan, dessutom betalade de för den! Mina Föräldrar är nog bland de bästa man kan ha, de ställer upp hela tiden!

På tal om inköp är jag sugen på att köpa en ny gitarr, min gamla börjar bli dålig och jag är sugen på något nytt liksom. Hittade en schysst gura på Jam, men jag har inte pengar att köpa den kontant. Dock så finns möjligheter till avbetalning, något som jag måste kolla upp. Sen jävlar ska jag bli stjärna och turnera runt världen. Sedan vill jag ha en diskmaskin också, en mekanisk diskmaskin menar jag då, men den ska jag spara ihop lite domarpengar till. Det borde gå rätt fort, jag har ett par matcher den närmaste tiden så lite stålar borde jag få ihop!

Hoppsan det här blev ett långt inlägg, hoppas ni inte somnade!
Jag ska nog fixa till lite käk nu innan det är dags att göra sig vacker och packa trunken för avfärden.

Ha det så bra kära supportrar, så hörs vi närmare jul
Over and Out


Kommentarer
Postat av: Linda

Elvis Costello! Nu måste jag tanka hem den bara för det... Svårare, Freddie, svårare!!

2007-11-25 @ 11:25:59
Postat av: Erlandvilde

i love this page keep it up.

2009-10-09 @ 10:13:06
URL: http://erlandvilde.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0