Tillbaks på ruta ett!

Nu är jag åter igen i cyberspace med min egen lilla computer. Fick formatera hela burken och installera om allt, det är tur att farsgubben har en massa mjukvarulicenser som jag kan använda.

Min vän och domarkollega Referee (Nisse-Chips) gissade rätt på att "It is time for falling apart" är en låt som Moneybrother har producerat, Han lyckades även få med namnet på skivan (Mount Pleasure) vilket ger honom en guldstjärna i kanten   

"The virus of life" var det däremot ingen som kunde ge något svar på tyvärr. Den låten är det Slipknot som har skrivit och släppt på albumet Vol. 3. Ni får försöka idag igen på denna låttitel. En ledtråd av "på-spåret-kaliber" är att det är ett "halvsvenskt" band.

Fick frågan av "Charming man" huruvida jag längtar till julafton eller inte, och jag kan väl här och nu lägga fram min synpunkt på det här med julafton. Julafton är ett onödigt ont i våran värld, något som från början firas på grund av jesu födelse. Då jag personligen är Ateist och därför inte tror på bibelns ord har svårt att se varför jag ska fira något som grundar sig på detta. Nu tänker alla som läser: "Lilla vän, vi firar inte jul för att fira Jesus utan för att det är jul och det innebär att man firar av tradition som inte har något med religiös övertygelse att göra". Jag accepterar den ståndpunkten och är beredd att gå med på att jul kan firas av ateister, men sen vänder jag återigen mot julfirandet med denna oerhörda stress över julklappsinköp, trädbeklädnad och Stak-försedda fönster. Jag kan gå med på att umgås med familjen, äta god mat, dricka god dryck och vara familjär och trevlig. Det här med att pynta med lite ljus i träd kan jag gå med på om det sker utomhus, men ingen julgran tack. Ljussättningar utomhus är trevliga i vintermörkret, men det kan man göra även om det inte firas jul. Sedan kommer vi till här med alla jävla Julklappar ärligt talat. Jag vill inte ha ett paket en viss dag på året bara för att det är en tradition, är det någon som ska ge mig en present så vill jag ha gjort mig förjänt av den och för att jag har gjort något speciellt för att få presenten/gåvan. Det blir ett hyckleri utan dess like, i år har jag faktiskt, tillsammans med min syster, köpt en gåva till mina föräldrar som vi ska ge dem på julafton. Dels för att min syster fortfarande gillar julklappar, med mestadels för att dessa båda människor ställer upp för mig och syster på ett väldigt generöst sätt hela tiden och ser till att vi har näsan över vattnet. Det blev en lång utläggning för att svara på en kort fråga, men svaret på frågan från Charming man är alltså: Nej, jag längtar inte efter jul. Jag ser med skräck fram emot detta spektakel.

Vad tycker ni, är jag ute och cyklar? Är inte julen mest ett kommersialiserat event som syftar till att tjäna pengar åt våra handlare?

Sen har jag kommit fram till en psykologisk fundering tillsammans med Pernilla. Eller jag kom fram till det hela under Pernillas protester och idiotförklaringar av mig. Såhär lyder min hypotes:

Vi män misstror ofta kvinnor och deras agerande samt syften på grund av kvinnlig intuition. Detta för att kvinnors intuition leder dem att misstro mäns ageranden och syften och därför vill alla kvinnor våldföra sig sexuellt på män. Detta är för att kvinnor känner sig lurade av män och därför vill hämnas. Detta leder i sin tur till att vi män misstror att allt som kvinnor gör med hänvisning till att det när som helst kan komma en kvinna och våldföra sig sexuellt på oss. Detta beror högst troligt på ett kvinnligt avund på det patriarkala samhälle som kvinnor påstår existera, även om vi alla vet att detta är en efterkonstruktion av gigantiska mått. Detta tillstånd av avund gör att kvinnor antar denna misstro mot män och rättfärdigar det med att kalla det kvinnlig intuition.

Antar att detta inte skulle hålla i en vetenskaplig kontext och detta är menat att läsas med ett ironiskt perspektiv.
Nu har jag skrivit av mig lite av dagens frustration, ångest och deppighet.

Återstår bara att gå till banken och kolla över finanserna
Ha en bra dag mina älskade supportrar
/Freddie

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag gissar som sagt var på Bob Hund. Sen säger jag ingeting om jul och din lilla hypotes där :p.

2007-12-19 @ 13:58:57
URL: http://ladykiller.blogg.se
Postat av: Therese

Haha nu har jag googlat och även Patrik Isaksson har ju gjort en tillbaks på ruta ett låt.

2007-12-19 @ 14:02:29
URL: http://ladykiller.blogg.se
Postat av: PB&J

Kolla, Therese säger att hon inte säger nånting om "din lilla hypotes" - känn dig klappad på huvet grabben, min intuition säger glasklart att hon håller med mig :D

2007-12-19 @ 20:34:02
Postat av: Saara

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!!!

2007-12-22 @ 13:38:10
Postat av: Jigsaw World

Great idea make it site. Thank you.

2010-01-22 @ 08:51:41
URL: http://jigsaw-world.tk01.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0