Ingen Neråtsång

Hittills har ingen lyckats gissa att AC/DC har släppt låten "Landslide".  Skärpning på er! Gissa även om ni inte kan, En stor eloge och en hejdundrande kram till Saara och Ida som försökte i alla fall, bättre lycka nästa gång! Saara har ingen egen blogg, Ida däremot kan ni läsa om här-> http://blogg.alltomhundar.com/kezo Den här bloggens titel är "Ingen Neråtsång", nu vet jag att i alla fall en kommer att veta vilken artist det är!

Dagen har varit okej, jobbat lite. En lektion, som bestod av ett prov och därför var slut efter 25 minuter. Sedan blev det lunch med Janne, Ärtsoppa och pannkakor - Gissa vem som kommer att fisa sött under täcket inatt. Efter det åkte jag ner på Finspångs centrum och sa hej till Saara, mobbade henne lite bara. Sedan träffade jag en annan vän och sa hej och pratade strunt i kylan. När allt detta var avklarat for jag hemåt mot Linköping, då ringde Bäckis och sa att han hade fått punka och att jag fick ta hans match. Sagt och gjort, jag flöjtade LHC - Skövde i J18-Elit. Gjorde ingen toppmatch, men vad fan det kan man inte göra för jämnan. Svår match lite smågrinigt.

Flöjtade igår kväll med i Kinnarps Arena HV71 mot Rögle i J18-Elit. Den matchen var bättre, bra tempo och rent spel. Där gjorde jag en bättre match, känns skönt att man kan göra bra ifrån någon gång ibland i alla fall.

Imorgon ska jag åka till Finspång och jobba igen. Ska dock ha en föreläsning innan och sedan ta mig till Finspång på 45 minuter, det blir tajt, men vad fan det är "bar å åk" som den gamla nationalhjälten sa. Hoppas jag hinner träffa F imorgon, länge sedan jag gjorde det nu. Förtjänar inte hennes gunst, men är glad så länge hon håller mig i de förlåtnas skara.

Ligger sjukt efter i skolarbetet också. Kommer inte få mycket ledigt över julen. Om ni kommer på mig med att slöa och inte plugga så skäll ut mig!

Försöker mig på lite poesi såhär också. Jag börjar fundera på varför man får till en sådan sjuk kreativitet när man är under isen? Har ni synpunkter eller tips och råd så hojta till!




Ett skrik i desperation i jakten på hjälp. Sökandes efter hjälpande hand.
Men inget tycks hjälpa när du landat på ruinens rand.
Du önskar så mycket, så gärna, så hårt.
Att livet du lever inte skall vara så svårt.
Drömmar om lycka, drömmar om framgång.
I verkligheten är det dock enbart undergång.
Varför just jag, varför inte en främling som går under?
Varför har just jag förtjänat detta, vad är min blunder?
Morgondagen har en ny dag i sitt sköte.
Det kan mycket väl innehålla ett jobbigt möte.
Ett möte som förut var alldeles underbart och älskat.
Riskerar nu att bli obehagligt, udda och konstlat.
Underbart vore det liv som kunde levas utan känslosvall.
Underbart vore det liv som kunde levas utan lustens kall.
Realiteten är dock svår, bister och grånande.
Problem uppstår i vårt enkla trånande.
Trånande efter en kärlek som gömmer sig någonstans.
En kärlek som kretsar kring dig likt en blomsterkrans.
Jobbigt är det faktum att du utgör kransens mitt.
Ett centrum av kärlek som aldrig blir ditt.




Hoppas morgondagen blir trevlig och att ni alla får en bra dag.

Måste rikta ett stort tack till min personliga "shrink" PB som står ut med mig mycket i telefonen just nu. Du är mycket värd och gör ett bra jobb även om jag låter bitter och elak så uppskattar jag det du gör för mig!

Godnatt kära vänner.
/Fredwurst


Kommentarer
Postat av: Therese

Ha! Nu kan jag. Det är jue Thåström, låt nummer fyra på albumet "Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal". Och vilken poet du har gått och blivit!

2007-12-07 @ 06:43:33
URL: http://ladykiller.blogg.se
Postat av: PB

PB fick mig mest att tänka på PB&J - alltså peanutbutter and jelly sandwiches :) Har visserligen aldrig testat dem, men ändå...
Applåderar och berömmer friskt vad gäller poesidelen!!!
Ser fram emot imörn :D
Kram

2007-12-07 @ 17:23:41
Postat av: Bredealicia

Very well done. I enjoyed the site.

2009-11-25 @ 09:28:37
URL: http://bredealicia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0