Tror du på Jesus?

Det var en fråga jag fick idag av en elev på skolan jag har praktik på, befogad fråga antar jag i dagens samhälle! Jag svarade att jag inte tror på Jesus, men det kanske jag borde kunna göra. Jesus kan mycket väl ha funnits, även om han inte var någon mirakelman som gjorde något speciellt. Att tro på gud och Jesus är kanske inte att jämställa, det är något jag får reflektera över antar jag.

Dessa reflektioner börjar reta mig nu, trots att det är en del av mina studier och mitt framtida yrke. Antar att det är mer begreppet som börjar tjatas ut mer än att jag är trött på att just reflektera. Therapy går precis igång på P3 Rockster, inte för att det har något direkt att göra med reflektioner över mina studier kände bara för att meddela detta för omvärlden! Allas "intressebussar" gasar på fullvarv nu va?

När vi ändå är inne på musik måste jag bara säga att jag har hittat en av mina absoluta favoritskivor, den låg i min bil, Pantera live. Det måste vara ett av de tyngsta banden som denna värld har skådat? Dimebag var i mina ögon en av de bästa gitarrister som funnits, tyvärr dog han en på tok för tidig död. Phil Anselmo är samtidigt en grym sångare som åstadkommer grymma saker med sin röst.

Känner mig lite off idag, träffade en person jag gillar i helgen det var precis som vanligt och det smärtar faktiskt i mitt hjärta. Sen skickar en annan tjej SMS om att polisen jagar underbara personer och undrar vart hon ska gömma mig? Jag trodde hon hatade mig! Samtidigt svara hon inte på de SMS jag skickar, hur fan ska man tolka det? Kvinnor är ett lustigt släkte, man kan inte hantera dem och inte hantera deras frånvaro. Jag läste någonstans att "Life's a bitch, then you merry one!" lite fyndigt kanske, hemskt realitetsuppfattning, men fyndigt!

Nu ska jag växla några ord med en vän sedan blir det litteratur och sömn! Terror: vi måste blir rockstjärnor snart! Och när vi då talar om coola saker så träffade jag Terror på HG i fredags, vet inte hon minns att hon sa detta men, hon undrade om jag gjort något, att jag såg smalare ut! Hon kanske ska kolla sin syn? Eller så försöker hon förföra mig? Skumt det där med kvinnor!

Godnatt trogna supportrar!

Kommentarer
Postat av: Saara

FREDRIK!! Life sucks, then you marry one who doesn`t....

2007-04-24 @ 07:32:29
Postat av: Therese

Jag tycker ni killar/män är ett lustigt släkte. Men det kanske bara är för att jag alltid faller för egocentriska nördar. Får sluta upp med det. Och visst minns jag att jag kommenterade din vikt, du ser faktiskt smalare ut, min syn var faktiskt för ett år i princip perfekt, ty jag var hos en riktig optiker. Jag har faktiskt börjat fundera på låtar, så snart kommer pengarna rulla in.

2007-04-24 @ 16:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0