Marcuseevs sista kväll i frihet!

Fredagen startade hemskt för Fredwurst, klockan ringde länge utan att han vaknade. När han väl vaknade ur sin karaktäristiska Whiskey-koma insåg Fredwurst att han försovit sig till mötet med sin uppdragsgivare PRO. Som tur var hade kontaktmannen ett stort tålamod, Fredwurst smålog lite när han gick ner mot tvättstugan, det var han var tvungen att sköta sina möten med sin kontakt. Kontaktmannen, som egentligen är en mycket ond kvinna, ville veta hur det gick med uppdraget att märka Marcuseev med ett chip så deras stormtrupper kunde ta fast honom. Fredwurst förklarade för kontakten att han räknade med kontakt redan samma kväll. Kontaktmannen förklarade att det var bäst för honom, annars skulle de dra in leveranserna av billig whiskey.

Sådana hot var precis det som får vår hjälte att utföra det han ska, redan samma kväll var han på fest med sin måltavla och lyckades med sitt uppdrag, under största diskretion lyckades han placera mikrochipet i Marcuseevs jacka. Senare på kvällen cyklade de hemåt, Fredwurst såg särskilt till att hans måltavla tog sig hem. Under natten slog PRO till mot lägenheten och förde bort sin måltavla. Mission accomplished, skönt med lite vila för vår hjälte.

Vad blir nästa uppdrag för vår deckarstofil? häng kvar vid denna blogg så får du svar på den frågan!

Fredagen var en ganska grå och trist dag i livet, den spenderades med att tvätta lite och diska. Jag inser att jag måste köpa mig en hemhjälp av något slag snart, disken är inget man har tid med. Kvällen blev desto roligare, Linda hade fest och jag var på plats, alltid kul att umgås med henne. Det blev en sväng på HG efteråt, Macke och jag skulle bara dit och ta en öl, det blev ett par till innan vi hojade hemåt i arktisk kyla. Var lagom trött igår morse sedan, det blev stressigt, min chaufför var tvungen att hämta mig innan halv två.

Vid ankomsten till Fjongspång, for jag upp till Stråkvad och spanade lite fotboll, kul att se boysen igen, länges sedan nu. Sedan for jag hem till TV-soffan, det var Djurgården - HIF på apparaten, lätt seger för Järnkaminerna. sedan kom helgens höjdpunkt, reuniting  med komvux-gänget, det var mange, jag och hällestad-maffian! Alltid lika kul att hänga med dem, T² ska ha en stor eloge för att hon öppnade sitt hem för oss, tack för Taco-knäcket, det var mumsigt som fan! Min favorit var där, lika cool som vanlig tänk om man kunde umgås med såna varje dag?


Idag ska jag ha en fotbollsdag, ska se FFK-Derby och sedan FFK C mot mitt älskade Sonstorps B-lag. Som sagt kul att träffa grabbarna. Imorgon börjar en tvåveckors VFU-period, blir nog riktigt skojigt! bor hemma hos mina föräldrar under perioden, min katt har varit i bråk och fått ett sår på baktassen den måste bära en strut på huvudet, jag har döpt katten till tratten! Nej nu är det dags att göra något väsentligt.

Ha en underbar söndag min kära fans!

Kommentarer
Postat av: Therese

Vem är kontakmannen/kvinnan?

2007-04-22 @ 17:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0