Godkänd!

Okej jag ska erkänna att jag har haft en nervös vecka. Vi skulle ha fått ut våra tentaresultat i tisdags, men inte fick jag något resultat inte! jag har kollat mejlen morgon, middag och kväll i väntan på att få se resultatet, men inte fan har jag fått något resultat. Det är den stora anledningen till mina torftiga bloggisar under slutet på veckan, jag har inte riktigt varit på topp har jag känt. Den där känslan av att vilja ta en stänkare har smygit sig på rätt tätt! Tur man bor hemma hos föräldrarna (en av dem socialtant), inte läge att veckosupa då direkt. Idag hände så det förlösande jag loggade på liu-mejlen och vips, där fanns mina tentaresultat. Helvete vad nervig jag var för att öppna dem, men till slut gjorde jag det och jag hade klarat bägge. Man har ju hört att stenar lättar från hjärtat, men här lättade fan hela jävla himalayas bergkedja från mitt hjärta.

När vi ändå talar om hjärta, jag saknar verkligen en person i mitt liv. Framförallt så är det en person som jag verkligen saknar, om jag ändå kunde få vara hennes och hon min! Jag vet att jag skulle vara världens lyckligaste man då, men jag antar att jag måste lära mig att släppa det och gå vidare, trodde det skulle vara lätt på campus med alla trevliga tjejer, men fan heller! Frågan är vad fan jag ska göra åt saken, jag ska iallafall inte supa till över det!

Och på tal om tjejer fick jag ett SMS idag med ett "hej hur är läget" satt lite tight till när messet kom så jag svarade lite senare och frågade hur det var med henne, men hon svarar inte! Jag tror jag gjort rätt som ignorerat den tjejen, helt sjukt eller?

När vi ändå talar om sjuk, så känner jag mig inte helt reko idag, magen känns lite småskum! Det känns inte som magsjuka (tursamt nog), men magen känns lustig som fan! Lottas fel är det också, hon kände sig lustig idag, och jag har suttit i samma bil som henne i över tio mil idag, där har vi nog ett orosmoln för min hälsa. Jag har inte tid att vara sjuk, har så mycket väsentligt som skall utföras!

På tal om bilar (ser ni ett mönster nu?) så har jag kört Beetle idag, Lotta köpte en och jag fick följa med och dessutom köra hennes nya bil hem, riktigt trevlig bil faktiskt! Sjukt skön att köra, snygg och lite tuff! synd att lastutrymmet är för litet för oss hockeyfanatiker annars hade jag rånat en bank och köpt mig en en.

Och när jag då kommit in på hockey, så har ju VM startat, känns lite B med dessa blåbärsnationer i VM, men vad fan det är ju hockey! Det roliga är att det är tyskarnas fel att det är så många skräplag med i A-gruppen, ständigt dessa tyskar liksom. Sverige slog tillbaka Italien med 7-1 idag ett resultat som inte var oväntat direkt, första gruppspelet är lite transportsträcka som fungerar lite som träningsmatcher typ. Personligen tror jag Sverige får svårt att försvara sitt guld. Truppen känns lite orutinerad och ung, men vi svenskar brukar vara som bäst när vi är lite uträknade hemifrån. Dock har jag svårt att se Åkerman i landslagsdressen, jag vet varför han är där - han producerar i elitserien och producerar bra där. I mina ögon är han alldeles för långsam för internationell hockey, men märk mina ord bara för att jag skriver såhär blir han väl VM-hjälte och skjuter guldet till Sverige. Jag skulle fortfarande anse honom för långsam, men jag skulle hylla Bengt-Åke ytterligare för hans intelligens i laguttagning.

Kanske skulle utveckla tyskarnas fel, på tal om just tyskars fel! Från början var det 8 lag i ishockey-VMs A-grupp, Tyskland var med och slutade alltsom ofta på platserna fem till sju, ett år hamnade de på plats åtta och åkte ur A-gruppen. Detta medförde att tyska TV-kanaler inte ville köpa sändningsrätter och pengarna sinade, enkelt löst tänkte IIHF och utökade antalet lag så tyskarna fick vara med och tyskarna TV-pengar kom till IIHF! Jag kan givetvis inte bevisa detta, men det är en teori!

Och på tal om just ingenting, förutom en trött och vimsig fåntratt som bloggar ur sig en lördagkväll, så är jag trött och ska lägga mig i sängen och se om man  kan sova av sig litegrann, känner att jag behöver det just nu. Ögonlocken känns tyngre än Panteras musik, då är det time att sova litegrann. Ber om ursäkt för uteblivna bloggdagar, ska bättra mig på den fronten. Just nu är däremot dags för mig att avvika.

Och förresten! På tal om sömn, Godnatt

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag beundrar dina snygga övergångar, häpnadsväckande är ordet.

2007-04-29 @ 10:26:30
Postat av: saara

Hej! Ha en trevlig Valborg!!

2007-04-30 @ 07:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0