Fredag

Fredag i Linköping är väl som fredagar i vilken by som helst, men inte riktigt idag, för jag har hämtat två biljetter till morgondagens ishockeymatch mellan Linköping och Modo. Min chef var snäll nog att fixa dem åt mig, antar att jag står i skuld till honom nu, det är inget bra att stå i skuld till chefen, men "what the hell" jag får se matchen. Hade hoppats kunna bjuda med en trevlig tjej men där fanns det förhinder så jag hann inte ens fråga, det är rätt typiskt för mig ändå, mannen med Sveriges sämsta tajming det är jag det, men å andra sidan ska ju någon ha den titeln också.

Undrar om jag kan bjuda med mig någon annan dit kanske? Borde finnas någon som vill se lite hockey antar jag, frågan är bara vem man ska bjuda? Det här är ett problem, jag har två biljetter varav den ena kommer att nyttjas av mig. Sen har jag ju väldigt många vänner, och eftersom min stora hobby i livet är ishockey finns det ett antal personer i min vänskapskrets som gillar hockey! Vem ska jag fråga? Hur väljer man ut detta? Någon av vännerna kanske blir sura? Man kanske ska bjuda någon totalt oväntad? Tänk om man ändå hade haft en hockeyintresserad sambo, då hade det bara varit att bjuda henne! Skulle någon polare blivit sur över detta hade jag kunnat sagt att regeringen beslutade detta och det bara var att nicka, le och säga ja älskling och sedan blivit kallad för toffel, men som vanligt är inte problemen så lätta!

Sen har jag tvättstugan en dag som denna, om ni bara visste hur mycket jag skulle ge för att slippa bry mig om att tvätta, städa, laga mat och diska! det är nödvändigheter visst, men ondsinta nädvändigheter.

Innan hockeyn imorgon ska jag hjälpa kompisen flytta, han har inget körkort så jag ska köra flyttbilen!! Nästa så jag skulle köpa en truckerkeps och flanellskjorta till imorgon så man ser ut som en trucker! sen är det bara ta med en countryskiva och digga till så har jag nog fått med de flesta fördomar om det också. (no offence ni som kör lastbil men jag älskar stereotyper).

Nej jag får nog fundera ett tag till på det där med biljetterna, kommer ni på något som kan hjälpa mig så säg till.

that's all for today folks, please pay your bill on your way out.

Kommentarer
Postat av: TerrorTess

En alternativ lösning på ditt problem: Skriv ner namnet på alla tänkbara kanditater, lägg det i en rolig hatt och låt slumpen välja, typ som Fredrik Reinfelt gjorde när han valde sin regering, fast han hade nog en tråkig hatt.

2007-04-13 @ 13:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0