Fältobservation

Den här morgonen hade Fredwurst ett mycket tungt huvud, man får anta att han hade sovit för dåligt för sitt eget bästa. Dagens uppdrag bestod i att bege sig till KEY för att sitta med under ett seminarium, man får stå ut med mycket när man jobbar undercover tänkte Fredwurst när klockan ringde denna morgon. Han hade blivit anlitad av PRO för det här uppdraget, ett uppdrag som gick ut på att komma nära inpå en avhoppad PRO-Agent med ryskt förflutet vid namn Marcuseev. Fredwurst kände att han hade kommit relativt nära, men ännu inte tillräckligt nära för kunna märka honom med det speciella chip han hade fått av sin PRO-kontakt som skulle leda PRO:s attackstyrka (PROSATTAC) till sitt mål. Fredwurs kom sent och satte sig perfekt i klassrummet för att på så sätt bli indelad i samma grupp som sitt mål, döm om hans förvåning när han hade räknat fel och hamnade i en annan grupp! Vår hjälte är inte intelligent, men fast besluten om att lyckas med sitt uppdrag även om det får vänta till imorgon.

Hur ska det gå? Ska Fredwurst få fast chippet på den hemske och ålderstigne PRO-agenten Marcuseev? Fortsättning följer en annan gång i en chat, på en skärm framför dina ögon.

Har ni funderat på det där med tajming, ibland lyckas man med en sån superbt skön tajming. Idag var ett sådant exempel. Jag sov lite för länge och fick stressa upp till campus, väl där så klev jag innanför dörren precis 09.15 och tutorn hade bestämt sig för att köra igång seminariet. Detta gav den fyndiga tajmingen att precis när jag öppnar dörren och klev in, säger tutorn "välkomna till dagens seminarium" vilket gav mig en s.k. straffspark att högt och tydligt svara "tack så mycket" som om välkomnandet var menat bara för mig. Det uppstod lite skratt i lokalen i alla fall, alltid kul att roa sina medmänniskor. Vi fick se en fransk film om en landsbygdsskola, syftet var vi skulle öva oss på att observera. Hyfsad uppgift, tråkig film, men vad kan man begära när det handlar om forskning liksom?

I övrigt har dagen varit relativt lugn eftermiddagen bedrev jag med datorn och gjorde ett bokslut för hockeyn, skitstraffig uppgift, men jag har betalt för det så varför klaga. Sedan kom raggarbröderna, eller bröderna gadd som jag har döpt dem till nu! Vi gav oss upp till spåret för att träna lite, måste hålla fläsket borta och flåset på plats. Vi började med att värma upp med lite gris och de jävlarna fuskade så jag förlorade. Måste ta tag i det där nästa gång.

Nu sitter jag och ser på ishockey, surprise va? Måste kolla när det TV-sänds, det är ju ändå min passion i livet. Nej kära supportrar, ni är inte många kan jag upplysa om, nu ska jag spana hockeyn lite noggrannare, men ni har ju fått er dagliga dos av Fredwurst äventyr! Fler lär komma med tiden!

Adjö med er för ikväll!

Kommentarer
Postat av: Therese

PRO..jag säger då det.

2007-04-20 @ 10:32:14
Postat av: Saara

När ska du komma tillbaka och roa oss?? Ta med dig PRO, bara du dyker upp..

2007-04-20 @ 10:41:56
Postat av: Therese

PRO:s IT kurs i Finspång heter PROSIT. Fyndigt va? :P

2007-04-20 @ 15:58:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0