Väsentliga iakttagelser under träningspass

Då jag fick på nöten av den gode TNE vad det gäller mina engelska skrifter och att det är mesigt att skriva poesi, tänkte jag återgå till kåserier om det som sker runt mig i världen. Gärna med en liten knorr, allt för att röra till det i era huvuden mina harhjärtade läsare.

Efter arbetet idag for jag upp till gymet för en liten genomkörare av min lilla taniga kropp, lyckades få en pik om att jag saknar sexpack. Detta tar jag på största allvar och ska ge det hela ett försök. Det var dock inte detta som var min "stora" iakttagelse för dagen. De har såna här stretchmaskiner på gymet där man kan få hjälp att stretcha sina stela muskler. Instruktionen till maskinen säger att man inte ska stretcha längre än 2 minuter. Det finns en timer på de här maskinerna för att hjälpa till att hålla koll på hur länge man har stretchat. Misstänker att ni börjar fundera på om jag ska dansa med handen på eder röv hela kvällen eller komma till skott. 

Den här timern på maskinerna går upp till fem minuter, varför gör den det? När samma företag som tillverkar maskinen har skrivit instruktionen borde man väl se till att timern inte gick att dra längre än tiden som är satt som maxgräns? Tycker ni inte att det är udda?

För övrigt anser jag att TNE bör läggas i sträckbänk och tvingas lyssna på dansbandsmusik.

/F

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej du! Det var länge sen! Hoppas allt är bra! :O) jag håller förresten med dig om maskinen... hihi helt ologiskt faktiskt. Kram!

2010-07-30 @ 18:17:52
URL: http://madrida.blogg.se/
Postat av: Ida

De kanske säljer maskinen extra som nån form av tortyrmaskin?

2010-07-30 @ 18:33:17
URL: http://miraku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0