Sunday bloody sunday

Trots att titeltävlingen sedan länge är över och förbi kändes titel rätt, dock ut ett ironiskt perspektiv. Söndagen har varit bra och jag känner mig äntligen frisk igen, varför detta dröjde till söndag kan vi väl låta vara osagt. Det är dock ett faktum att jag sedan jag blev sjuk i måndags kväll inte druckit whiskey någon dag förrän igår kväll. Att jag sedan frisknade till dagen måste ju vara ett tecken på denna drycks medicinska förmågor? Vad tror ni mina kära läsare om detta "sammanträffande"? Det är faktum att skidlandslagets läkare rådde Emelie Öhrstig att använda whiskey som botemedel mot halsont, detta ledde till ett VM-guld. Om en läkare använder det som råd måste det ju vara jättesant och en godkänd metod. Se länken nedan till SVT för referens till denna medicinska fundering.
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=28354&a=339336&lid=puff_340566&lpos=extra_3

När vi ändå har inlett dagen med saker som äntligen är över, går vi raskt över till melodifestivalen. Jag klarar inte av att inse vad storheten är med denna fruktansvärda tävling. Sedan när man dagen efter läser att vinnaren av melodifestivalen redan är uppbokad vid nästa tävlingstillfälle, av ett annat gig. Då blir man fundersam som logiskt tänkande varelse och funderar på varför hon då ställde upp i tävlingen? Var hennes intention att inte vinna? Det går långt över det lilla förstånd jag har.

Tydligen anser dock svenska folket att rätt låt vann vilket får anses som ett steg framåt, men tydligen vann inte bästa låten. Även detta övergår mitt förstånd. Tävlingen har passerat sitt bäst-före-datum i mitt tycke då folket numera röstar i europatävlingen. Detta gör att östländerna ligger bättre till då de länderna är fler till antalet och ligger närmare varandra kulturellt. Nej lägg ner skiten och visa mer idrott på TV istället.

Nu ska jag se på Beck.
Hej då mina vänner.
/F


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0