Och vi går mot en säsong av tävlande!

Om tävling vore oduglig rubriksättning hade jag med all säkerhet vunnit förstapris för länge sedan, men nu är det inte så det förefaller sig. Det är snart dags för en omgång av titeltävlingen, en hejdundrande succé som inte får missas om man gillar bloggar, tävlingar och framförallt dårskap. Just dårskap är jag en hejar på, om man tillåts använda sådan språk. Åtminstone dårskap i litterära former då jag kan förvränga mycket till min egen nackdel på kort tid.

Några undrar säkert hur det kan komma att se när denna tävling bryter loss och jag vill därför ge er ett exempel på hur frågeställningen kommer att se ut.

Vi har kommit till avdelningen dagens fråga:
Dagens fråga lyder som följer: Vilken grupp har gjort låten "Kung av sand"?
Lämna ditt svar i en kommentar, fina priser finns för den som är lycklig vinnare i
titeltävlingen.

Så där kommer frågorna att se ut, svaret på ovanstående fråga är ju Gyllene Tider. Och ni behöver inte svara då frågan inte ingår i tävlingen.

Idag är jag irriterad, en känd svensk matvarukedja kör med fula knep för att få ut sin reklam. Jag har ju, i egenskap av miljömedveten herre, satt upp en skylt på min dörr om att reklam inte är önskvärt i mitt hem. Eller ja okej jag orkar inte bära ut all den reklam som kommer till soprummet. Den här kända matvarukedjan har nu börjat skicka ut sitt reklamutskick till mig med mitt namn och min adress på för att på så sätt lura posten att stoppa in detta hemska pappersverk i mitt brevinkast. Jag anser detta vara förkastligt och borde således hota kedjan med repressalier, eller åtminstone sluta handla där!! Anser ni detta vara försvarbart?

Åter till tävlingen som tidigare nämndes, första etappen går av stapeln på lördag den 2 januari. Se till att vara med från början och tävla så att ni inte går miste om värdefulla poäng under den långa säsongen. Förra årets vinnare TNE kommer i en kommentar till detta inlägg ombes att lägga sin syn på kommande säsong och hur han har laddat för denna! Ni övriga bör se till att denna uppkäftiga sprätt inte försvarar sin seger.

Nu ska jag njuta av förstklassig fotbollsunderhållning i form av Portsmouth - Arsenal.
Puss i ljumsken på er mina läsare.

/F

Kommentarer
Postat av: TNE

Synen på kommande tävlingssäsong: Det blir säkert apbra och jag kommer kämpa för ändsegern, men du anses behöva en tvångsdos E.M.Ds julskiva tills du spyr i hjälmen. Hur jag laddar för denna säsong är som jag laddar för det mesta annat, typ utekvällar, hemmakvällar och alla kvällar som inte beträds av efterföljande tentamen: sprit, hård tysk musik, samt även fakta eller faktoider om andra världskriget...

2009-12-30 @ 20:55:39
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0