Black Celebration

Oj vad dålig jag känner mig som människa egentligen, här ber man folk läsa en blogg man skriver och så skriver man sällan. Någon borde ge sig på mig och slå lite, eller så får ni ha överseende med att det ibland händer saker i livet som ger perspektiv på saker och ting. Helt plötsligt är inte bloggen det viktigaste i livet, nästan.

Sedan sist jag skrev, vilket var för en vecka sedan har jag slöat studier, vi hade en liten presentation i torsdags, handlade om didaktik och arbetsplanering om ämnet FN. Mycket spännande, inte, känns lite meningslöst att göra planeringar i tomma intet just nu även om det säkert finns en poäng med det hela någonstans. Efter seminariumet var jag och tvättade bilen, duktigt av mig tycker jag.

I fredags var jag på begravning, därav att jag inte har orkat blogga alltför mycket på sista tiden. Döden är lite lustig sådär, man vet alltid att den kommer, men den sätter starka spår när den väl dyker upp. Det blev en jobbig dag med många tankar och tårar, men det var en fin begravning.

Lördagen spenderades i en ishall och där dömdes ishockey, kval till J20 Elit. Efter detta for jag hem och såg på fotboll och ishockey innan jag gick med några vänner till Hamlet på en öl. Det var en pub av rang, mycket suspekt folk som sprang omkring där man blir rädd ibland.

Senaste inlägget som var skrivet på tafflig engelska hade samma titel som en låt av S.O.D, Stormtroopers of death, som är ett amerikanskt band i genren "crossover trash". Detta hade Anton koll på faktiskt och med detta kliver herr Anton upp på fyra (4) etappsegrar vilket lägger honom i delad ledning med Terrortess. Tyvärr är Anton feg och vågar inte skriva blogg som jag kan länka till.

Dagens titel får ni gissa på nu igen, hoppas på fler rätta gissningar än på senaste. Ett hedersutnämnande till Saara dock som lyckades lämna en kommentar med en massa groteska grottmänniska-uttryck (finska). En översättning vore trevligt Saara.

Tack för din läsning
Fredrik

Kommentarer
Postat av: Mentorn

Jes, jag kan den här!!! (Det var länge sen nu..har kännt mej rätt dålig faktiskt) Depeche Mode är det iaf =)

Och den här gången är jag modig och visar min bloggadress, hihi..

2008-03-17 @ 09:27:02
URL: http://jiikas.blogg.se
Postat av: Ylva

Jag svarar Depeche Mode
på dagens titelfråga.

I övrigt: perspektiv är nog bra, även om det låter som om du haft en tung tid. :( Bloggar är inte det viktigaste i världen. Skickar en stor cyberkram. Sköt om dig!

PS. Jag har beställt en dator idag. Den är dödligt rosa! :)

2008-03-17 @ 16:25:05
URL: http://www.grusifer.wordpress.com
Postat av: martina

Depeche!

2008-03-17 @ 19:55:35
Postat av: saara

Översättning: du är rolig. (hade du hoppats på nåt värre än så?)

2008-03-18 @ 06:11:34
Postat av: Ida

Usch vad dålig jagvarit på å gissa!

But here I come!

Depeche Mode!

Kram kram

2008-03-18 @ 18:02:47
URL: http://mira83.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0