Sportlördag

Har tagit en riktig sportlördag i min ensamhet. Inledde med frukost och skidåkning, borde utförsåkning och längd stod på programmet. Mitt i femmilen startade dock dagens mest intressanta fotbollsmatch mellan Manchester USA och Liverpool. Mycket intressant och bra match, men Manchesterförsvaret uppträdde inte ens förvirrat utan släppte till alldeles för lätt. Liverpool vinner matchen rättvist i mina ögon och detta håller också lite liv i tabellen inför slutet.

Efter den matchen var det dags för slutspelshockey med två matcher på programmet, då jag valde match efter min föraning om hur het matchen i fråga kommer att bli, blev mitt val idag Timrå - HV 71. Jag ångrar mig absolut inte då den hade spänning, nerv och en förlängning. Jag kan inte låta bli att tycka synd om Mikko Lehtonen, vars skena gick sönder och låg till grund för den press som ledde till HV:s segermål. Timrå ville ha målet bortdömt då man ansåg att deras målvakt (Backlund) blivit borttagen på ett oschysst sätt. Jag håller nog med Thomas Johansson i kanal fems studio som anser att Backlund blev bortflyttad, samtidigt håller jag med Timrås kapten som i sin intervju efter matchen med nämnda TV-kanal sa som så att det är dömt och det ingen idé att diskutera.

Det blir sjunde match mellan dessa lag och även mellan Linköping och Skellefteå sedan AIK slagit tillbaka Östgötarna i norrland. Lokal anknytning där var att Jimmie Ericsson, uppväxt i Norrköping, gjorde Skellefteås femtemål. Kan nästan ana att det kändes extra skönt för en gammal "häst" att näta mot LHC. Blir ett val på måndag igen, se någon av matcherna på TV eller kanske se till att få lite slutspelshockey på plats i Cloetta Center. Det kan vara sista matchen för säsongen.

Just nu ser jag på Philadelphia - Rangers där det just nu är paus i en match som har lite glöd i sig, snart slutspel där borta också.

Imorgon fortsätter kvalserien med två stycken TV-matcher som följes av NHL-match på kvällen. Kan bli en lång soffsittning imorgon också med andra ord.

Hoppas ni får en bra kväll

/F


Kommentarer
Postat av: Stina

Kanske match i CC imorn minsann? Då kanske vi ses

2009-03-15 @ 12:16:13
URL: http://hockeytalk.blogg.se/fhcstina/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0