Slumpmässiga iakttagelser av omvärlden

Jag var ute och cyklade idag i staden där jag bor, jag skulle till vårdcentralen en liten sväng och kollade läget med min hälsa. Nu ska jag inte tråka ut er med storys gällande mig, utan mer upplevelsen runt omkring. Fast lite om mig ändå, typ, jag hade fått en liten tid inbokad med en läkare och tog mig dit och väntade i väntrummet. Fick sitta rätt länge och vänta innan det kom en sjuksköterska, som såg frisk ut, och talade om att den läkaren var på möte sedan ett par timmar! Nu löste damerna till det så jag fick träffa en annan läkare, annars hade jag kanske suttit kvar ännu.

På vägen hem såg jag ett par fjortisar, den ena hade såna här roliga mjukisbyxor med text på röven. Det är hemskt för nu måste man nästan kolla efter vad det står, det var bättre när man bara kollade efter om det var en snygg bakdel. I vanliga fall brukar man kunna läsa vad tjejen, för jag har bara sett det på tjejer än, har för namn och jag skulle nästan vilja veta vart man kan få tag på ett par byxor i storlek large med texten "Fredrik" på arslet. Tjejen jag såg idag hade den mycket underfundiga uppmaningen "Spank here" bak på sina byxor! Det var nästan så man ville ta ett cricketrack och ge henne sitt livs spanking-smäll, men kan någon fixa ett par fredrik-byxor nu?

Nästa lattjo grej jag såg under min cykeltur, jag måste nästan cykla mer, var tre stycken "heavy-metal-teens". De såg ut att ha vridit klockan bakåt rätt rejält och gav mig ett leende. En av grabbarna hade Mötley Crüe t-shirt, svarta tighta jeans och långt hår, den andra hade cool svart jacka med ett guns'n'roses märke stort på ryggen, den tredje såg ut precis som sina vänner, men jag hann inte urskilja några bandnamn på denne.

Tur att det är vår så man kan komma ut på stan och småle ut hur folk ser ut, troligtvis ler de alla åt min nuna också eller vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Ronny

Hej! Ett litet kort oannonserat besök av en objuden gäst hos dig och vi får se vad det blir av det.

Du kanske upplever denna kommentar lite opersonlig? Men någonstans måste man ju börja?

2009-04-02 @ 23:39:42
URL: http://www.metrobloggen.se/krhnke
Postat av: Stina

Haha, jag skrattade lite när jag läste det här. Jag kan nog fixa såna fina byxor till dig ;P haha

2009-04-03 @ 19:09:59
URL: http://hockeytalk.blogg.se/fhcstina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0