Den gliiider... utanför..

Kommentatorn på TV6 Niklas Holmgren såg sin chans att få upprepa det gamla klassiska referatet, men fick tyvärr se pucken smita utanför buren. Han hade slagit till riktigt med ett skämtsamt referat om han kört "Den gliiider iiin-te in i mål", men som vanligt är det ju extremt lätt att vara lite efterklok sådär.
Istället för ett nytt klassiskt "glidar-mål" får vi istället konstatera att vår förbundskapten i ishockey Bengt-Åke "T-O-G" Gustavsson gjorde en blunder. Jag vet att spelarna försvarar honom med att det var en bra time-out, men satan heller. Ta smällen ta nedsläppet och blockera pucken så vi får byta, men icke sa nicke. Utslagna ur VM mot ett Tjeckien som långa stunder var klippt odugliga är för dåligt och en trist sorti på T-O-G:s karriär som förbundskapten. Istället för att bli ihågkommen som B-Å-G som vann OS och VM samma år, kommer han istället att gå till historien som Time-Out-Gustavsson (därav T-O-G).
Hoppas också att alla kan förstå vilken enorm bedrift Sverige stod för år 2006 när man vann OS-Guld och VM-Guld under samma säsong. Det hade inte hänt dessförinnan och det har ännu inte hänt igen. Bragdguldsjuryn förstod inte det stora i det hela då och de gör det säkert ännu inte, men satan så fel det priset blev den gången.
Titta på Kanada som vann OS-guld i vintras och kom till VM med ett lag med mängder av rutin från NHL, men fortfarande åkte de ut mot ett Sverige vars förstakedja bestod av elitsseriespelare. Kanske kan få folk som klankar ner på ES att inse att det inte är så dåligt här hemma.
Kul också att Jonathan Ericsson fick chansen i VM och dessutom tar chansen genom att spela bra. Jag minns när "Jonte" spelade i Vita Hästen och jag såg honom, jag hade svårt att se vad tränarna såg i honom som lät honom spela. Jag tyckte att han var för dålig för division 1, men med ett hårt jobb av "Jonte" så har han visat att han håller bland de bästa i världen. Och jag får välvilligt inse att jag hade djävulskt fel om honom när han spelade i Vita Hästen.
Media: AB, AB, AB, ExpressenExpressen, SVD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0