Besta… burro… cagão

Dessa tre förvisso oförståeliga ord är dagens favorit. Det är Brasiliens förbundskapten Dunga som utryckt sig med dessa tre ord, som enligt Aftonbladets hemsida ska betyda djur, åsna och skithög. När jag klistrade in dessa tre ord på googles översättningstjänst identifierade google språket som portugisiska, vilket är det språk som används i Brasilien. När översättningen till svenska gjordes däremot kom följande ord upp: Beast, ass, chickenshit. Alltid skoj när fotboll rör upp känslor hos vuxna män till den grad att de sjunker till bebisnivå. Dunga får dock inget straff för sitt verbala utspel vilket jag tycker är bra. Se artikeln på aftonbladet.se

Engelsmännen är inne på det spår som jag slog upp i bloggen 15 mars 2009, nämligen att alkohol och idrott fungerar bra ihop. Fabio Capello lät sina spelare ta ett par öl dagen innan match och det gav resultat till synes, då England vann sin match och kvalificerade sig för slutspelet. Jag tror på fullo att det fungerar med en öl kvällen innan match, mår själen bra, mår kroppen bra. Artikeln finner du här AB.se

Annars ser ju Italien ut att åka ut just nu. Kan inte påstå att det får mig att gråta då jag har svårt för deras fotbollsspel. Jag hoppas på att, i svensk frånvaro, England går hela vägen. Det spel som engelsmännen visat upp ger dock inga större förhoppningar om engelsk medalj, men det kan bara bli bättre från deras sida. Bara för att jag skrev att Italien är på väg ut gör de mål och fixar lite nerv i matchen. Nu kan jag ju inte gärna publicera innan matchen är slut. Där tog matchen slut och Italien åkte ur, får man sjunga den gamla klassiska "ciao, ciao, italia"?

För övrigt anser jag att TNE bör får tjänstgöra som handdukspojke åt det Italienska fotbollslandslaget.

/F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0