Rose?

Jag anser mig själv tillhöra TV-generationen, det vill säga att jag ser lite för mycket på TV för mitt eget bästa. Jag minns min ungdom, som en gammal man skulle sagt, när vi fick kabel-tv i föräldrahemmet. Från att bara ha kunnat åskåda television i public service-anda, fick vi helt plötsligt bevittna program i reklamfinansierad TV. Jag skulle kunna skriva ett antal blogginlägg av den alltför långa skolan om de nya program vi kunde se och vilka effekter det förde med sig på sättet att prata TV och föra sig på skolgården.

Titeln Rose är inte en hyllning till min kabel-tv-debut, utan härrör till en sentida karaktär i en tv-serie. Ni som nu helt saknar kompetens om sentida tv-produktionet får jag väl därför upplysa om vad det handlar om. Rose är en karaktär i den mycket trevliga serien 2½ men, eller som den heter på svenska 2½ män. Ni som fortfarande inte kopplar sammanhanget kan ju läsa vad wikipedia säger om serien på följande länk: http://sv.wikipedia.org/wiki/2_1/2_m%C3%A4n

Varför har du eran kära skribent valt just denna titel på sitt inlägg? Jo därför att Rose är en stalker. Nu kliar sig en del av er i huvudet och funderar vad detta har med saker och ting att göra och jag vill därför skriva av mig lite. Jag har en variant av Rose på min hals, jag har någon som tycker det är kul att jävlas med mitt psyke genom att skicka e-post från anonyma adresser och påstå sig vilja prata ut och be om ursäkt. Det dyker upp okända människor som lägger till mig på MSN helt apropå ingenting och den ursäktande e-postskickaren verkar vilja lägga till mig på MSN från olika adresser. E Andersson, du påstår i dina mail att du inte läser mig, men jag tror att du är full av skit. Förmodligen tillhör du en lägre stående livsform, troligtvis enbart en hårsmån ovanför Amöbor. Till dess att det kommer en officiell ursäkt som ger mig svar på mina tidigare ställda frågor, kommer jag betrakta dig som en efterbliven stalker. Har du förstått det jag som skriver?

Imorgon, på tal om roliga och trevliga företeelser, är det dags för första deltävlingen i titeltävlingen. Du glömmer väl inte att delta i den rafflande striden om vinet?

E Andersson: Ställ inte upp i tävlingen, jag ska införa en speciell paragraf i reglerna som säger att du inte kan få ta del av något pris. Sluta läsa min blogg, sluta maila mig, sluta försöka lägga till mig på MSN. Du är förmodligen inte önskad någonstans heller så kryp in under din sten igen.

/F

Kommentarer
Postat av: Ylva

Obehagligt. :/ Hoppas h*n ger upp snart och låter dig vara i fred.

2010-01-02 @ 03:11:13
URL: http://Hagstedt.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0