På tal om gåvor och insamlingar....

Något jag var inne på i ett tidigare skede var ju det där med att samla in pengar till olika ändamål, något som mänskligheten är bra på när man blir ombedd. Det finns ju en variant till på det där med välgörande ändamål, nämligen det där när man slätar över något korkat man gjort och vill göra sig själv ett bättre namn.

Finns massor med exempel på dessa och jag ber er att fylla på med liknande exempel som det jag nedan presenterar.
Tiger Woods har bestämt sig för att skänka pengar, via stiftelsen Tiger foundation, till offren i Haiti. Ganska lämpligt faktiskt för Woods att det dök upp en katastrof så han kunde skänka lite pengar och rena sitt namn lite.
Några av er som läst på kommer säkert påpeka att Woods skänkt pengar vid tidigare tillfällen och jag säger inte att detta bara är ett försök att flytta fokus, men det kommer lägligt eller hur?


Media: AB


Kommentarer
Postat av: Ida

oavsett anledning är ju i princip all välgörenhet bra.. Visst, Tiger var otrogen, men det skiten jag fulständigt i och tycker det är asbra att de får pengar till haiti!

2010-01-16 @ 14:36:10
URL: http://miraku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0