Ibland lyser tillvaron upp lite

Jag fick spendera gårdagen med en god vän, vilket var efterlängtat. Träffar dig alldeles för sällan vet du. Idag var det ånyo match på programmet, matchstart 11.30 i Linköping.

Efter matchen mat på Kantarellen och sedan såg jag och Nisse lite hockey. Vi varvade mellan J18 och Damernas riksseriematch, innan jag styrde kosan mot Ikea och sedan hemåt. Det där med Ikea ja, det blev andra besöket på kort tid. I torsdags var jag och TNE på Ikea en sväng, men givetvis begicks ett fel och jag fick snällt åka dit och komplettera lite.

Deltagarantalet sjunker ytterligare och nu var det endast två som behagade svara. Tyvärr svarade ingen av dem rätt varför poängen går vidare till en jackpot. Rätt svar på frågan var "A-bombs".

Ikväll har jag kopplat in belysningen på min bokhylla, därför känner jag mig elektrisk ikväll. Och dagens fråga blir då en elektrisk sådan. Vilken grupp har gjort låten "Electricity"? Svaret lämnas som vanligt i en kommentar.

För övrigt anser jag att det anses alldeles för lite i världen! /F

Kommentarer
Postat av: TNE

Det finns, som du säkerligen vet, många grupper som gjort låtar med titeln Electricity, men jag chansar på att den du söker efter är gjord av Sonic Youth...

2010-01-30 @ 23:36:43
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com
Postat av: Haggan

Tror det är OMD som gjort den låten. Det finns fler som gjort Electricity men chansar på OMD

2010-01-31 @ 09:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0