Hur ligger det egentligen till?

Ibland skräller jag till med en analys av min omvärld och detta är väl en sådan. Det är ju gott om snö i världen för närvarande, ja jag menar min närmaste del av världen då. Det är som vanligt lite spännande att se hur människor hanterar snön. Den vanligaste synen på gatan utanför mig, där det är gratis att parkera, är folk som skottar som dårar för att få fram sin bil ur den snöhög som plogbilen lämnat efter sig. Därför var det väldigt skojigt nu ikväll när jag såg en kvinna och hennes barn skotta och ösa en parkeringsplats fri från snö, för att sedan kunna parkera där. Det kändes ganska osvenskt på något sätt, förebygga problemet är inte normalfallet i vårt samhälle om jag får ha en åsikt. Annars är det där med snö sådär lagom kul nu, det får räcka snart. Jag fick pulsa i 60 cm snö igår för att komma åt att skotta fram ett par takluckor, precis slut i kroppen efteråt. Kan dock ta att jobbet är tungt för närvarande, för på söndag åker jag till en flygplats nära mig och gömmer mig ett par dagar.

Fick ikväll ett litet infall, kom på att jag såg förjävlig ut i skallen och behövde klippa mig. Ringde ner till salongen jag brukar besöka och lyckades få en tid redan ikväll. Tack säger jag till Claudia som snyggade till mig på kort varsel. Det var en liten unge som lyckades springa in i salongens skyltfönster och sedan ramla platt på trottoaren medan jag satt i frisörstolen, det börjas med droger tidigt ibland.

För övrigt anser jag att det är för dåligt deltagande i min tävling, ska det vara såhär lägger jag snart ner det hela. Deltävlingen för januari månad är dock färdig och det blev Ida (http://miraku.blogg.se) som gick segrande denna första tävlingsmånad. Priset är som utlovat en flaska vin, hojta till på mig Ida så ser vi till att du får ditt pris.

Nu ska jag åter njuta av denna kväll.
/F

Kommentarer
Postat av: Ida

wohoo! the winner takes it all...

2010-02-04 @ 21:58:07
URL: http://miraku.blogg.se/
Postat av: Haggan

Du får ju se som så att du får gratis träning när du skottar =)

Du behöver ju inte gå till gymet då

2010-02-04 @ 22:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0