Det hade lagom börjat snöa igen...

Och det var precis det som inte fick hända just nu. Jag kräks snart på all denna snö och hoppas mer än något annat att vintern ska övergå i vår. Med min sedvanliga tur lär detta dock inte ske förrän lagom till Juli.

Har fått besöka sjukvården under dagen på grund av en ömmande hand, turligt nog var det inga skelettskador, men något stämmer inte riktigt. På vägen därifrån lyssnade jag på radio i bilen och blev alltmer fundersam. Det var någon tjej som gjorde ett amatörinslag om Svenskt näringsliv och jämställdhet. Något om att lönerna skulle höjas för det som tjänade sämst, vilket då var kvinnor.

Nej jag tänker inte skriva att kvinnor förtjänar lägre lön, för det är inte det jag hängde upp mig på. Jag hängde istället upp mig på att den här kvinnan nyttjade lösa citat och massa löjliga musiksnuttar i sitt inslag. Ett av citaten var från Svenskt näringslivs vd Urban Bäckström som då sade något i stil med att löneklyftorna bör finnas för att det då finns ett incitament för att ta större ansvar mot att lönen stiger.
Detta tolkade programledaren som att Bäckström sa att om folk får högre lön och löneklyftorna minskar, kommer arbetarna att börja lata sig mer. Då funderar jag på hur man kan få det till detta? Jag tolkar det som att Bäckström vill ha löneklyftor för att folk ska ta mer ansvar och jobba hårdare för att få högre lön. Det är snarare så att om löneklyftorna minskar skulle folk snarare vara nöjda med att vara kvar där de är och därför inte ta större ansvar!

Nu har jag inte tid att fundera mer, men kom gärna med åsikter och om du hörde programmet så vill jag ha din tolkning.

För övrigt anser jag att Bokus bör få tummen ur och skicka mig mina böcker.

Kommentarer
Postat av: Anna

Men det är ju så mysigt med all snö ;)

2010-02-28 @ 18:58:07
URL: http://annishanule.blogg.se/
Postat av: Bella

fin blogg :)

2010-03-02 @ 13:31:26
URL: http://isabellaahh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0