What the hell...

Läser aftonbladet om en herre som skickat 30000 kronor till en kvinna han aldrig träffat utan bara chattat med på MSN. Som rubriken avslöjar är jag lite fundersam till hur människan tänkte då. Det handlar inte om 500 till en tågbiljett utan 30000 kronor det är väl dubbelt mot vad de flesta människor tjänar netto varje månad. Måste starkt ifrågasätta hans tanke med det hela där. Antar att jag borde raljera kraftigt över att det ens finns plats för såna här dumheter i media, men det finns upenbarligen fler därute i riket som behöver läsa om andras misstag för att inte begå samma misstag. En hel del tyckte synd om honom i kommentarerna till artikeln och andra kallar herren får stendum. Jag undviker gärna att lägga epitet på folk som handlar utifrån sina känslor, men lite förstånd och sunt förnuft måste man kunna kräva ändå. Artikeln finns för allmän beskådning på aftonbladet.se även en artikel om fem män som skickat 13000 till samma "flickvän" och fann sig väntades på flygplatsen samtidigt finns här.

Nej lite mer betänksamhet kräver jag nog av mina medmänniskor vad det gäller hanterande av pengar och nätdejting. Ska du skicka pengar så se till att du verkligen vet vem personen är, det finns för det första något som heter webcam som möjliggör att se personen man chattar med. Då slipper man råka ut för att det är en man som utger sig för att vara kvinna.

Vad har ni som läser för tankar om detta? Det här måste vara en lite het potatis med olika åsikter om vartannat. Underhåll mig med dessa åsikter.


Kommentarer
Postat av: Nisse

Bra blogg du har....nytt inlägg snart????

2009-11-06 @ 18:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0