Ibland blir man bara så trött...

Kom hem från jobbet idag och finner en flyer för Nationaldemokraterna. En grupp som säger sig vara ett parti och en ny svensk folkrörelse. Synd bara att de som delar ut deras flyer inte kan läsa, då det på min dörr står "ingen reklam tack". Jag ber till och med snällt om att slippa reklam i min brevlåda och jag finner detta vara reklam, men när jag väl fått det måste jag småle litegrann. Man lägger som vanligt fokus på invandringen och den skada som denna invandring gör på Sverige som nation, land och rike. Man frågar sig hur en europé skulle ställa sig till att bo i Botkyrka, Rinkeby eller Rosengård, och redan där har vi en klar distinktion. Européer anses alltså vara mer värda än andra folkslag då eller? Det mångkulturella samhället får sig en känga, även det i vanlig ordning. Denna mångkultur sägs skapa rotlöshet, motsättningar och sedermera en undanträngning av den svenska ursprungsbefolkningen. 

Tre av partiets medlemmar har lämnat sin bild och en åsikt på flyern och en av dem, en kvinna vid namn Elin säger att hon lägger energi på ND för att hennes barn ska få växa upp i ett tryggt Sverige utan rån, misshandel och våldtäkter och med ett riktigt jobb att gå till. Enligt denna kvinna skulle det alltså vara invandrare som står för brott. Jag har letat statistik en stund nu och den enda statistik jag hittar är att personer mellan 30 och 39 står för mest våldtäkter. Borde inte Elin vara rädd för folk i den ålderskategorin då? I kategorin rån är personer mellan 21 och 24 mest representerade som brottslingar.

Även Sverigedemokraternas ledare gick hårt åt personer av icke svensk härkomst och framförallt då Muslimer, Som sades vara överrepresenterade bland landets våldtäktsmän, givetvis går detta inte att styrka eftersom Sverige inte registrerar vilken religion personer hänger sig till. Dessutom skriver Åkesson att man för 20 år sedan inte skulle kunnat tro att islam skulle vara näst största religion i Sverige, men det var den redan då. Hur vore det med lite research i frågan innan man skriver? Ursäkten för det misstaget? Jo just det "Det har jag inte ens kollat". Det är dags att dessa partier och grupperingar slutar spela på människors rädsla och istället producerar fakta i frågan.

Nej nu får vi bara hoppas på att folket som ska rösta i kommande års val har vett och kunskap nog att genomskåda dessa partier och dess skrämselpropaganda.

Kommentarer
Postat av: Haggan

Vill bara säga att du skriver bra

2009-10-21 @ 23:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0