Gåvor, överraskningar och presenter

Vissa dagar händer saker som man absolut inte kunnat drömma om skulle hända. Denna dag var en sådan dag, nu sitter säkert några av er och förväntar er att jag har vunnit ett par miljoner på lotto, blivit vald till kung i någon ö-republik, skaffat flickvän eller något annat osannolikt. Det här är dock mera skrällartat än så mina vänner.

Således vill jag för er vänner, kamrater, kollegor, prao-elever, praktikanter och innocent bystanders berätta vad som har hänt. Eftre en helt normal arbetsdag kom jag hem och fann en avi gällande en postförsändelse för stor att leverera i brevinkastet. Det i sig kan väl ses som fullt normalt, men när avsändaren var adresserad som "Trollet" började jag få mina funderingar om att något fuffens förelåg. På vägen ner mot stan där jag skulle klippa mig svängde jag in på Hemköp för att hämta ett grönt vadderat kuvert adresserat till mig med avsändaren "Trollet" på. När jag öppnar kuvertet, vilket gjordes försiktigt för jag var nervös för en brevbomb eller en beprövad "sex-chock" fann jag ett tygstycke ihopvikt och en handskriven lapp där det stod "Hej Fredrik!! Här kommer de mysbyxorna du beställde i april på din blogg!! Hoppas dom passar." Tygstycket var mycket riktigt också ett par mysbyxor med texten "FREDRIK" i röven. Till saken hör att jag faktiskt i denna blogg skrev ett inlägg där jag önskade mig ett par sådana byxor, vilket finns att läsa här: http://fredwurst.blogg.se/2009/april/slumpmassiga-iakttagelser-av-omvarlden.html#comment.

Nu vet jag ju inte vem denna anonyma brevskrivare är, men jag vill ändå tacka för byxorna som jag tror kommer passa mig alldeles utmärkt.

I övrigt lyckades jag besöka akademibokhandeln och kom därifrån med fyra stycken böcker och en liten hemlis som ska skänkas till de två människor som betyder allra mest för min existens. Vad hemlisen är och vilka dessa två människor är kan ni ju få gissa er till. Efter detta besökte jag som tidigare nämnts också en frisör, vilket var befogat. Alldeles för länge sedan jag blev friserad vilket i sig medförde att jag såg förjävlig ut i barret. Trevlig frisör som blev ganska chockad när jag bad henne göra mig snygg på det sätt hon själv tyckte skulle bli bra.

Nu ska jag logga ur datorn och lägga mig i sängen med en ny liten bok och ladda för morgondagens äventyr.

Ha en bra natt och en ännu bättre morgondag.

/F


Kommentarer
Postat av: Trollet

Kul att pressenten gladde =)

2009-10-27 @ 22:23:46
Postat av: Haggan

Den skyldige var inte så långt bort =)

2009-10-29 @ 21:51:48
Postat av: Lisa

När får vi se bild på dina byxor då????

2009-11-02 @ 07:27:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0