Vårt samhälle är lite lustigt ändå

Det är rätt lustigt hur vår försäkringskassan försöker jaga sina stackars invånare. Nu ska man ha intyg på att barnet är sjukt för att få "VABA", (Aftonbladets artikel) är inte detta bara löjeväckande och ett steg mot ett kontrollsamhälle? Vad är nästa steg operera in en termometer med radiosändare i alla människor för att kolla upp deras friskhet? Mitt tycke är nog att det finns värre fuskare att jaga, det här blir bara krångligt, tur att man inte har barn helt enkelt. Även Dagens nyheter behandlar frågan, men det lär väl inte hjälpa då försäkringskassan älskar försvårande byråkrati.

Sedan fick vi återigen ett bevis på girighet hos de styrande människorna i samhället. SVD skriver om AMF Pensions tidigare VD som ska ha en pension på 62 miljoner kronor!! Sinnessjuka summor detta, hur fan kan en människa  vara värd dessa summor?

För övrigt har veckan varit tämligen bra, jag har trakasserat TNE för hans fjortisfasoner i sin blogg. Dagens outfit liksom, jag uppmanar alla mina läsare att öppet hånflina denne halvfigur. Jag har också återupptäckt att för många glas vin ger huvudvärk dagen efter. Dock så har vi genomfört årets grillpremiär, är det någon av er som var före med det?

Någon har dessutom busat kungligt med mig, det började igår efter jobbet när jag slog igång min privata mobiltelefon. Någon har ringt från ett skyddat nummer och pratat in ett busigt meddelande på mitt mobilsvar, hallå det är jobbigt att inte veta ju. Sedan fick jag två SMS från olika nummer som skrev inte alltför lätta meddelande att förstå plockat ur ett sammanhang, givetvis var detta också från nummer som inte gick att spåra.

Ha nu en trevlig lördagskväll, det tänker jag ha.
/F

Kommentarer
Postat av: Figge

jag grillade när jag fiskade innan i veckan, fast det känns inte riktigt som grilla på samma sätt, öppen eld och grillspett är lite annorlunda

2009-03-21 @ 18:21:38
URL: http://mrfigge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0