Så var det dags igen!

Tråkigt att det ska inträffa, men det är uppe igen. Roger Rönnberg, tränare i Luleå, är arg på funktionärerna i Frölunda. Det skulle tydligen gått ett par sekunder på klockan efter avblåsning på slutet av matchen. Mycket riktigt var domaren där och rättade till speakerbåset, men det är trist när det händer. Jag vill självklart tro att alla som jobbar som funktionärer har en neutral inställning, men det är återigen folk som jobbar för en organisation och de är värvade från samma ort. Tråkigt också med tanke på strulet i förra årets slutspel nere i Göteborg, men jag tror inte Rönnberg hade reagerat lika hårt om det inte var för gårdagens problem.

Matchen i sig var Frölunda bättre i mina ögon. Luleå stod emot bra defensivt, men hade svårt att åstadkomma något ordentligt framåt. Omark kändes mest som en gnällig snorunge som vaknat på fel sida. Synd då det faktiskt är en duktig hockeyspelare. Luleå får ta semester nu och Frölunda är klara för semifinal. I övrigt vann Linköping och H71 ikväll och det blir nya matcher på lördag att se fram emot, det är ändå detta man längtat efter hela säsongen. Jag tror Färjestad eller Frölunda höjer bucklan i år, HV kan komma dit också om de vänder mot Timrå. Linköping tror jag inte räcker till inte heller Timrå eller Skellefteå.

Nej nu ska jag kolla upp sängen lite igen tror jag, men jag tror nog det kommer lite inlägg imorgon igen.
/F

Kommentarer
Postat av: Lillan

Linköping kommer inte gå vidare dom har inte gnistan för att vinna SMguld

2009-03-12 @ 22:37:27
Postat av: PB&J

Nae, nu tycker jag nog att det går utför... Nu är här ju nästan BARA hockey :(

Som parentes skulle bara en man kunna påstå att en förkylning är värre än att - som Babben Larsson så fint beskrev det - skita ut en hörnsoffa!

Så, skriv nu åtminstonne EN mening om nåt annat än hockey i varje inlägg... Please... You know you want to ;)

2009-03-13 @ 08:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0