Strandraggare, vackra bikinibrudar och brittiska skåp.

24 juni 17.00


Efter en relativt lång dag på stranden har jag nu sköljt av mig sanden och kan konstatera att solen tar fruktansvärt bra här nere. Jag tror jag har klarat mig från att bränna mig sönder och samman helt, men det märks att man inte är van vid att sola. Vad bjuder då Palma Novas strand på? Jo som ni säkert redan listat ut av min rubrik fanns det en och annan strandraggare som försökte se cool och snygg ut, det fann brudar i bikini som var en fröjd för ögat och så fanns det britter. Ibland undrar jag om inte alla fördomar man har gällande britter stämde in idag, men jag är nog lite för nykommen av stranden och behöver en viss distans till det för att kunna göra en mera nykter analys.

Något jag kan analysera är gårdagskvällen vandring uppe i Magaluftrakten, där verkade det finnas en trend att grabbgäng på 6-10 grabbar skulle bära en likadan t-shirt som förkunnade "malle 09" eller annat av samma sort. Tjejgängens trend däremot var att vara väldigt lättklädda, något (ganska) överförfriskade och rökandes. Förresten så rökte grabbgängen också när jag tänker efter. Något som är tråkigt är dock att det saknas en trådlös uppkoppling som jag kan tjuva in mig på från vår lägenhet, men jag ska nog försöka ta mig ner mot något café och sätta mig under kvällen eller morgondagen. Som den sanna turist jag är ska jag nog försöka ta en promenad i byn och kolla lite bakgator och folk, sevärdheter är jag tveksam till om det existerar några. Sedan kommer ju givetvis den fotografiska expeditionen att fortsätta, en ur mitt ressällskap har deklarerat att kort på henne (givetvis en kvinna) bestraffas hårt och skoningslöst. Nu ska jag se vart mina kumpaner håller hus och se vad kvällen ska ge.


/F


Kommentarer
Postat av: TNE

Jag hoppas att du vid detta laget iklätt dig en passande grisrosa och svidande färg, samt att du har verifierat alla fördomar om britterna, vilket på dylika ställen inte brukar vara särskilt svårt.

2009-06-25 @ 11:30:09
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0