Jag måste vara viktig, ty folk är ute efter mitt skräp!

Ja mina kära vänner, det har hänt jag har blivit en viktig person som folk ser upp till. Idag när jag kom ut på gatan där jag bor stod en gubbe och rotade i den container som står där. För er som inte läser skvallerpressen om mig kan jag upplysa om att det har bytts fönster i mitt hus och det avfall som blir av detta slängs i en container utanför porten. När jag klev ut genom porten stod det alltså en gubbe där och letade bland skräpet. Jag gav honom en ganska så suspekt blick, varpå han mumlade något om fönsterbyten, taklistor och något mer som var oförståeligt. Det hör till saken att han inte alls såg ut som en lodis utan som en helt vanlig gubbe liksom. Lustigt det där vad folk tar sig till för att ta del av kändisars grejor.

För övrigt har Frankrike tagit ett intressant beslut gällande nedladdningslagar, Frankrike var på väg mot en jättesträng lag som möjliggjorde avstängning från internet. Som tur är fattade deras motsvarighet till lagrådet beslut om att det ska åligga domstolar att stänga av folk.

Sedan är det val i Iran också, det brukar kunna vara lite småroligt att följa. Det mesta kan hända och det finns en del udda lagar där nere. Tydligen vill folk ha in en reformistisk president, men det ville man visst förra valet också och då dribblade väktarrådet runt lite och splittrade väljarkåren!

Nu ska jag återvända till fotbollsmatchen!
kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0