Konsten att motivera sig är inte alltid så enkel

Har ju inte skrivit alls på länge och skyllt det på välgång och lycka vilket har gjort mig omotiverad att skriva. Jag borde lära mig att skriva text när jag är glad och lycklig också! Har idag haft en upprörande dag som retade mig fruktansvärt mycket. Som tur är ordnade det mesta upp sig under dagen, vilket var en trevlig överraskning. Antagligen finner ni detta första stycke något vimsigt och oklart, vilket ju är jag på något vänster. För att då reda ut lite begrepp här så börjar vi imorse.

Klockan ringde, alldeles för tidigt och dessutom var det måndag morgon. Jag insåg snart att jag har likheter med Garfield, eller katten gustaf för er som är ovetande, och då inte bara likheterna att jag gillar lasagne och sömn utan faktiskt att  vi båda hatar måndagar. Väl på jobbet var jag dock sprudlande glad eftersom biljetterna till Springsteen släpptes idag, dessutom med ett nytt system som skulle vara så superbra enligt leverantören. Vid 10 satt jag klistrad vid min dator och surfade in på nätsidan och skulle boka biljetter, när systemet, som skulle vara bra, inte fungerade alls. Gissa om det var några väl valda svordomar som kom ur min mun.

Senare på dagen var systemet igång och man skulle nu kunna boka sig biljetter. Vid fyra tillfällen kom jag igenom kön och valde hur många biljetter jag ville ha och vilken kategori dessa skulle vara av. När jag sedan klickade på knappen för "bokning" slängde systemet helt sonika ut mig och jag fick börja om!! FYRA JÄVLA GÅNGER!! Snacka om skandal. Hela min dag var förstörd, men det var inte bara jag som drabbades utan ett antal andra som också gick miste om biljetter kunde man läsa sig till på aftonbladets nätupplaga i fler artiklar. Följ de två länkarna nedan för att läsa vad som sägs.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article4268077.ab
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article4263121.ab

Men inget är ju för evigt inte heller olycka, när jag kom hem ringde min mor och berättade att min far hade köpt fyra stycken biljetter till Springsteen och ville bjuda med mig och syster på konserten. Så den storyn fick väl ett lyckligt slut antar jag!!

Efter detta for jag på en lägenhetsvisning och blev riktigt sugen på att köpa en bostad. Sjukt läcker lägenhet som jag skulle trivas rätt bra i tror jag nog. Länken nedan visar denna lilla lya om ni har intresse av det.

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/347277

Jag väntar liksom er mycket tålmodigt på allas vår orerande 08:a TNE som skall skriva en liten krönika. Känn ingen press TNE!!

Hoppas ni alla har en bra dag och får en bra vecka!

/F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0