Quality or Quantity

Ja det är frågan mina vänner, vi håller just nu på att skriva en uppsats. Denna uppsats ska utgå från en liten undersökning och då är frågan om man ska göra en kvalitativ eller kvantitativ undersökning. Där fick ni kopplingen till dagens titel, kan du vilken grupp som har gjort denna så gissa. Din gissning, tillsammans med en massa andra gissningar och lite lotteritur, kan gör dig en bag-in-box rikare. TNE har tjatat lite om att jag ska producera ett nytt inlägg, så jag antar att jag helt enkelt är tvungen. Var dyra dagar sedan jag producerade något senast, men nu mina fans ska ni få läsa lite strunt igen.

Har mest sysslat med vår lilla uppsats sedan senast´och har därför inte mycket att förtälja. I söndags dömde jag en fotbollsmatch, tanken var att jag skulle spela match efter detta. Tyvärr drabbades jag av någon form av allergisk reaktion så jag fick snällt avstå den matchen. Istället for jag hem, lade mig på soffan och bevittnade sista omgången av premier league. Det är inte hela sanningen heller för jag somnade ifrån matchen på soffan. Måndagen skulle bestått av en metod-tenta, men allergin satte stopp för detta och jag blev liggandes i sängen under förmiddagen. Eftermiddage spenderades på turné med Tanten, Anton och Sophie, vi for till Söderköping och åt glass. Denna gång åt jag en liten mindre glass än gången innan och orkade därför med hela utan att bli illamående.

Senaste titeln var Loyalty song denna låt är mycket riktigt skriven av Babyshambles, med Pete Doherty i spetsen. Detta visste tre av mina läsare och därför fick min lilla lotterimaskin göra sitt jobb, då en maskin inte är alltför spännande att referera får ni helt enkelt bara resultatet rakt upp och ner. Carro blev den lyckliga vinnaren av denna etapp och seglade därför upp på 4 poäng i tabellen. Grattis till dig tjejen, till er andra önskar jag bättre lycka nästa gång.

Dessutom kan jag släppa en bomb i bloggkretsar i detta inlägg. Marcuseevs äventyr går vidare och jag räknar med att publicera ett nytt kapitel innan denna vecka är slut.

Det var allt för denna gång.
Thank you for listening, over and out
/Freddie

Kommentarer
Postat av: TNE

Quality or Quantity är en låt från 1990, av Bad Religion, ligger på plattan Aganist the Grain som sextonde spåret. Lite roligt val eftersom Bad Religion är påväg med nytt, eller om de släppt det albumet redan, och passande att du kunde få in uppsatsen också. Som avslutning säger jag: Yeay, Marcuseev!

2008-05-14 @ 23:38:56
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com
Postat av: Anonym

Så må det vara, men det är inte bra för andedräkten! Vinet går segt alltså.. Det är jobbigt som tusan. Några tips?

2008-05-18 @ 19:05:17
URL: http://looslustigheter.blogg.se/
Postat av: anton

bad religion

2008-05-18 @ 21:09:39
Postat av: Ylva

Hmm. Finns ju fler än en som gjort en låt med den titeln men eftersom det är du som frågar så gissar jag på Bad Religion.



Uppsatser? Måste man skriva sådant menar du?

Fy vad avundsjuk jag blir på att du har så nära till Smultronstället. Jag vill också ha glass! :/

2008-05-19 @ 16:40:55
URL: http://grusifer.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0