Loyalty song

Igår var jag och kollade på mina fotbollsgrabbar i Sonstorps IK, de spelade match mot Skärblacka på hemmaplan. Mycket spännande match som Sonstorp till slut kunde vinna. Ett längre referat kan du läsa på http://sonstorpsik.blogg.se Dessförinnan hann jag med rätt så mycket faktiskt. Dagen började klockan 10 när Mike ringde och bad mig komma och hjälpa honom, lojal vän som man är satte man fart mot honom. Hans kära fru hade glömt lyset på i bilen och batteriet hade därför laddat ur. Vi fick helt enkelt åka och köpa startkablar och börja jobba med bilen. Till slut lyckades vi få igång bilskrället, men då kom Mike på den ultimata idéen att fylla på olja och stängde därför av bilen igen. Detta ledde till att vi fick börja om igen och krångla, diesel-bilar är inte världens smidigaste. Till slut fick vi återigen igång bilen och jag kunde fara hemåt. Efter en snabb tvätt av mig själv for jag ner på stan och träffade Ylva som jag inte träffat på en jävla massa år. Vi tog en lunch ihop och prata gamla minnen och människor och skrattade lite. Alltid trevligt att träffa gamla bekantskaper sådär, det är dock för sällan. Efter detta för jag hem och fixade lite sista-minuten-jobb till skolan och lämnade in det, innan jag for upp till Sonstorp för att bevittna mitt lag.

Hela tre personer kunde klara av att tala om att Domination är en sång av Pantera. För er som inte vet vilka Pantera var bör genast läsa på lite och skaffa sig kunskap om musik. Pantera är ett band som man inte får ha missat helt enkelt. Lottning följde såklart och den blev inte särskilt rafflande denna gång, mina sköldpaddor har gått ut i sympatistrejk. De sympatiserar med sjuksköterskorna, mest för att de har träffat på ett par "syrror" som de tycker är snygga och försöker nu ställa sig in hos dem. Typiskt sköldpaddor på något sätt, men skam den som ger sig. Sköldpaddorna är inte världens mest intelligent "skalisar" så jag lyckades lura dem att samhällsfara förelåg om inte min lottning blev genomförd. Med detta fick jag Sköldpaddornas talesman att dra lott mellan de tre som lämnat rätt svar.

Denna lottning vanns utav Anton som därmed kliver upp på 7 poäng i tabellen och en delad ledning med min lilla mentor. Anton som uppenbarligen inte var särskilt nykter när han behagade svara, om ni läser kommentarerna ser ni att han lämnat sitt svar två gånger. Båda gånger med betydande stavfel som tyder mycket hårt på en viss överförfriskning. Frågan är om jag ska kalla honom Angton i fortsättningen, vad tycker ni mina läsare?

Ylva får, efter lite tjat, en guldstjärna för ett oerhört snabbt svar. Ylva svarade endast fem minuter efter att jag publicerat mitt inlägg. TNE får också ett omnämnande får sina utvecklande och utredande svar, men han får dessutom en varning för att nämna ett visst fotbollsresultat. Jag håller på med utvecklandet av ett varningssystem, men jag återkommer efter en kontroll med min juridiska konsult.

Tack för att du läste denna dynga
/Fredrik

Kommentarer
Postat av: TNE

Loyalty song är det ju Babyshambles som gjort, med den underbara Pete Doherty i spetsen. Låten ligger på den något fantastiska skivan Down in Albion. Pete, som släpptes från kåken i veckan efter 29 dagar inspärrad (han skulle sitta 14 veckor, men i alla fall) och firade detta med sina katter och en rom&cola förtjänar ett omnämnande, dels för att han nyss släppts, dels för att han en gång i tiden dejtade/shaggade/knarkade med Kate Moss, men även för denna länk, där han blir intervjuad av MTV UK inför ett skivsläpp av Oasis, innan han blivit känd: http://www.youtube.com/watch?v=Quba72Xli8o se och njut.

2008-05-10 @ 13:20:03
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com
Postat av: Ylva

Babyshambles.



Japp. Kul att ses i värmen. Det gör vi för sällan!

2008-05-10 @ 15:15:18
URL: http://grusifer.wordpress.com
Postat av: Carro

Babyshambles :)

2008-05-13 @ 21:46:22
URL: http://nilorac.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0