My poor brain

Idag är det synd om min lilla hjärna, jag har brottats med min lille hemtenta och i alla fall fått ihop något som kan likna ett resultat, sen om resultatet är bra är ju upp till examinatorn att avgöra. Ena frågan däremot var inte riktigt som den skulle kan jag säga, hade ingen som helst koppling till det vi har läst eller fått berättat på föreläsningarna. Får se hoppas man har tur att glida igenom på ett bananskal, tyvärr är det svårt att dra fördel av mitt fördelaktiga yttre i det här fallet så det blir turen jag får förlita mig till. Det är typ allt jag lyckats åstadkomma idag, eller nej jag har ju diskat så in i helvete mycket också, nu är diskberget helt borta och jag slipper den jävla ångesten. Ellen (jag har döpt min diskmaskin till Ellen) har skött sig och gjort det hon ska kan man lugnt säga.

Gårdagens titel "Jag är en idiot" var mycket riktigt en låt av Imperiet något som fyra stycken gissade rätt på varpå en rafflande lottning ägde rum. Lottningen gick till enligt följande, då det har snöat ymnat här i Linköping föll mitt 400 meter häcklopp denna kväll också. Då undertecknad är en fyndig dåre vid vissa tidpunkter kom han på den fenomenala idén att låte mina sköldpaddor åka skidor och därmed avgöra det hela. Sagt och gjort jag pinnade ner i verkstaden och tillverkade fyra uppsättningar längdskidor till mina kära små turtlar. Sedan pös hela gänget iväg till löparbanan på berzan för tävling. Tävlingsformen blev klassisk åkning över 400 meter, vilket tog en enorm tid för mina små sötnosar att slutföra. Starten blev jämn och loppet förblev jämnt fram till de sista 80 meterna tillika de sista 2 timmarna. Sköldpaddorna har fått namn av de som hade gissat rätt för att  ni lätt ska hänga med. Mentorn bröt en stav med cirka 80 meter kvar av tävlingen och hamnade därmed utanför pallstriden, Terror som hade kämpat hårt på skidor med dålig valla kroknade av under de sista 40 meterna och tog tredjeplatsen i mål. Linda och Ylva höll en hård kamp härifrån och in i mål då de sida vid sida stakade sig framåt i en hiskelig fart, med sköldpaddsmått mätt i alla fall. Precis framme vid mållinjen lyckades Ylva slänga fram en fot och kom därför före Linda i mål med en hårsmån. Det var dock en mycket spännande tävling som fick ett mycket rafflande slut.

Var med i tävlingen med det mycket fördelaktiga priset, gissa på dagens titel och vinn.

Ylva (http://grusifer.wordpress.com/) blev med andra ord den som vinner poängen från föregående bloggtitel. Ylva kliver därmed upp på 2 poäng i statistiken och en delad sjundeplats. Grattis till Ylva för detta, en sammanställning av tabellens topp till dags dato följer här:

PlaceringNamnAntalLänkadress
1Terror4http://www.ladykiller.blogg.se/
2Anton4 
3Ida C4http://mira83.blogg.se/
4Mentorn4 
5Carro3http://nilorac.blogspot.com/
6PB&J3 

Nu ska jag återgå till det jag gjorde innan jag skrev detta
Hej med er
Freddie

Kommentarer
Postat av: Mentorn

Foo Fighters =)

2008-03-25 @ 23:31:09
Postat av: Ylva

Yay! Härligt. En pinne till!
Idag gissar jag på Foo Fighters.
:)

2008-03-26 @ 09:40:47
URL: http://www.grusifer.wordpress.com
Postat av: Carro

Väldigt spännande lottningsmetod ^^, My poor brain är en låt med Foo Fighters om jag inte tänkt fel.

2008-03-26 @ 13:54:38
URL: http://nilorac.blogspot.com
Postat av: Saara

Diskmaskinen Ellen? Hahahahah. Vad heter hon som plockar i och ur disken då? Du är så rolig..

2008-03-27 @ 07:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0