Chickenshit Conformist

Jag blir inte det minsta klok på vad vår förbundskapten, Lars Lagerbäck, håller på med ärligt talat. Hur man kan räkna med att vara det bollförande laget i en match och ställa över den mest bollskicklige mittfältaren Sverige har, är för mig en gåta. Daniel Andersson har inte i en startelva att göra i ett större mästerskap, allra helst inte på bekostnad av en spelare som till vardags spelar i ett topplag i den Franska ligan. Såhär i efterhand vet vi att har Sverige vunnit matchen efter att ha spelat ut Grekland, inte överlägset, men kontrollerat. Med Källström på mitten istället för "sidleds-danne" hade den svenska offensiven med all säkerhet varit ännu bättre och Kim är inte oäven i det defensiva spelet. Tyvärr är Lagerbäck den största fegis som vandrar på denna jord, vilket också visar sig i att Alexandersson får starta som högerback. Fredrik Stoor har gjort bra ifrån sig under matcherna innan EM och har förtjänat en plats. Varför satsa på en föredetting när det finns unga hungriga spelare som vill ta plats. Det är dessa två positioner jag är mest besviken på i "Chicken-Lars" uttagning. Skulle gärna sett Dorsin som vänsterback, men det är inte lika uppseendeväckande i mina ögon. Artikeln om petningen av Källström läser du här http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/fotbollsem2008/article2655882.ab och här http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/fotbollsem2008/gruppd/article2654234.ab Nu blir väl "sidleds-danne" ledsen och gråter ut hos hos kvällstidningar för att de inte är snälla mot honom, men jag har ett råd till dig Daniel. Lägg av med landslagsfotbollen och koncentrera dig på ditt "danska" klubblag istället. Det skulle glädja större delen av den svenska fotbollsfamiljen.

Jag har fått en del klagomål på bristande bloggning och jag har egentligen inget bättre försvar än det faktum att jag har börjat arbeta. Jobbigt att börja 06.45 varje dag och hålla på fram till 15.30, inte för att jag på något sätt måste jobba ihjäl mig, men det är ändå ovant. Antar att det är dags att sova lite snart. I fredags hade vill sill-middag hemma hos mig, det var Buttis, Figge och Katten som åt sill och potatis och drack nubbe. Eller det är inte hela sanningen för vissa fegisar (en i alla fall) vågar inte dricka snaps eller äta sill. Jag tänker inte peka ut någon av de nämnda tre, men han dricker gärna cider och är lång. =) Lördagen bedrevs så att jag dömde först, sen for jag hem och packade mina väskor innan jag styrde kosan mot Finspång och föräldrahemmet. Det blev ett par öl på lördagskvällen med mina barndomsvänner och ett litet varv på lokala puben. I söndags spelade jag fotboll, vi vann vilket var trevligt, men jag orkade dåligt. Det var väl den uppdatering ni får för närvarande.

Senaste titel var The boys are back in town som är gammal klassisk dängare från Thin Lizzy, detta hade hela fyra stycken lyckats lista ut. Nu är jag trött efter att ha arbetat idag varför det blev en enkel och vanlig lottning. Denna lottning vanns av TNE som nu seglar upp på 8 poäng i tabellen och en delad andraplats tillsammans med Mentorn, kampen kring vinet tätnar nu när vi går in i sommarperioden. Grattis TNE, och för att citera en Linköpingsartist: "Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp". Kämpa på alla mina fans, jag ska skalla kudden nu.

Godnatt
/Freddie

Kommentarer
Postat av: TNE

Chickenshit conformist är en låt av Dead Kennedys från albumet Bedtime for Democracy (1986). DK med Jello Biafra i spetsen är lite av legender med låten Too drunk to Fuck.

2008-06-11 @ 09:54:39
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com
Postat av: Lolo

Nej, jag vill inte! Men nu har jag fått en ny tid i alla fall... Huvvaligen.

2008-06-12 @ 09:26:15
URL: http://looslustigheter.blogg.se/
Postat av: anton

dead kennedys

2008-06-13 @ 21:21:48
Postat av: Ida

Dead Kennedys. slutcitat.

2008-06-16 @ 21:27:07
URL: http://mira83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0