Stay away!

Det är faktiskt precis vad jag ska göra! Kom på att jag ska vara på möte i Finspång imorgon kväll med min förening. Då känns det korkat att åka buss hem till Linköping idag för att sedan åka tillbaka till Finspång imorgon och hem samma kväll igen, nej Freddie-boy stannar kvar och snikäter lite. Ibland får man betala ett högt pris för att vara styrelseproffs, eller proffs och proffs, engagerad i alla fall.


Sedan igår har det egentligen inte hänt någonting varför detta blogginlägg borde blir kortfattat. Som tur är råkar jag som bekant vara duktig på en enda sak här i världen, nämligen att förmedla absolut ingenting med många ord. Födelsedag, som ju var titeln på gårdagens inlägg, är mycket riktigt en låt signerad Per Gessle. Detta hade Anton koll på, skrämmande uppryckning av alla vår Antonina såhär i februari. Törs vi ana en formtopp mån tro? I och med denna "etappseger" kliver Anton (blogglös) upp på en delad andraplats med sina tre etappsegrar, lika många som mentorn och enbart överträffad av Terror (http://www.ladykiller.blogg.se) som alltjämnt leder på fyra poäng. Dagens titel härrör från det tidiga 90-talet, vi får väl se hur många som klarar av denna lilla gåta.

Igår hände det inte så fruktansvärt mycket, jag satt i soffan och kollade på längdskidor, skidskytte och ishockey. Sedan åt jag mat och skulle besöka min vän Christoffer, nu blev inte fallet sådant. Jag var precis sänkt efter maten, en fiskgratäng signerad min mor, och fick helt enkelt säga till Stoffe att jag inte kunde komma. Jag stannade hemma hos päronen och såg på melodifestivalen. Jag har undvikit melodifestivalen under de senaste åren eftersom jag ansett det meningslöst, larvigt och totalt idiotiskt! Gårdagens uppvisning i dålig smak fick mig att inse att jag har gjort ett bra val att inte se på skiten. Låten med Christer Sjögren är ett skämt, fattas bara att han får representera Sverige i europafinalen också, så man verkligen får skämms för sitt ursprung. Dessutom är jag av den starka uppfattningen att låten är stulen, den låter jättebekant, men jag kan självklart inte placera in var jag har hört den förut. Likaså låten med tjejgruppen, den var också en rip-off från någon tidigare artist.

Idag var jag upp i ishallen och pratade med Jessi, som är tränare för skridskoskolan. Sen pratade jag lite strunt med lite andra bekanta i idrottssfären innan jag hamnade här, väntandes på morsans matlagning. Dagen till ära har hon utlovat rotmos och fläsklägg vilket jag är förtjust i, också. Sitter och kollar på Tjeckien - Ryssland just nu, senare idag är det Sverige - Finland. Vad vore livet utan ishockey egentligen? förmodligen fyllt av fotboll istället, men ändå liksom. Varför filmar kameramännen alltid in en massa snygga tjejer på läktaren när det är ishockey? När jag går på ishockey råkar jag aldrig ut för det angenäma att hamna bredvid någon sådan, det är dagens I-landsproblem.

Nej nu ska jag inte ta upp er tid mera idag. Hoppas alla har en bra söndag.
Tack för att du tagit dig tid till denna text
/Fredrik


Kommentarer
Postat av: Carro

Jaha, men det kan ju också vara skönt :) Inte mycket alls faktiskt. Själv då?

Måste ju ta en gissning på titeln. Vanligt låtnamn... kommer på tre olika artister bara nu som har en låt med det namnet men chansar på att du menar Nirvana.

2008-02-10 @ 13:59:50
URL: http://nilorac.blogspot.com
Postat av: saara

HEJA FINLAND!!!
HEJA FINLAND!!!
HEJA FINLAND!!!!
(behöver inte säga mer..)

2008-02-11 @ 07:43:24
Postat av: anton

har ingen aning... men måste ju chansa.. säger backyard babies

2008-02-11 @ 16:33:48
Postat av: Frida

Kan det vara Nirvana?

2008-02-13 @ 09:21:00
URL: http://frullaaan.blogg.se
Postat av: figgisch

min första tanke var som så många gånger innan orup, men jag kom på andra tankar och gissar vilt på L'arc-en-ciel

2008-02-13 @ 10:54:18
URL: http://mrfigge.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0