Star me kitten

Så är fallet faktiskt, jag är en stjärna och jag tar hand om min kompis kattunge en vecka, eller ja kattunge den är lite större än så, men ändå liksom. Okej jag har inte skrivit sedan i söndags, so shoot me, men jag har inte funnit motivation till det. Kan dock glädja er som gillar deckarhistorier att jag fick ett ryck och skrev på ett nytt kapitel i Marcuseev under hemresan i måndags kväll. Tanken är att jag ska kunna publicera detta kapitel under näst-kommande vecka.

Sedan söndagens blogginlägg har jag pluggat lite i måndags, följt av ett möte. Efter mötet satte mig på en buss och for hemåt i natten, bytte till tåg i Norrköping. Kände mig som en proffsskribent på tåget när jag slängde upp laptopen och skrev Marcuseev under resan. Fick även förmånen att lyssna till ett gäng fjortisar som diskuterade en hel drös med meningslösheter, ett gott skratt ledde det till dock. Tänk om man skulle blir proffsskribent, ni som läser mig, tror ni jag skulle klara mig? Svara ärligt nu!

När jag kom hem såg jag på fotboll med Tuck och vår lilla båtflykting. Det visades för dagen (aftonen) Arsenal mot Blackburn en match som Arsenal vann. Sedan sov jag litegrann, tisdagen bedrevs med dubbla föreläsningar. En av dessa var statsvetenskap, vilket kan bli spännande. Den andra var didaktik, vilket inte är fullt lika spännande. Idag har jag hämtat ut min, rättade, hemtenta i nationalekonomi, vilket föranledde lite nervositet. Denna nervositet var dock ogrundat då jag hade klarat den med marginal. Sedan satt jag hemma och skrotade, pluggade lite och sen kom Tuck och Sara med katten. Nu sitter jag och laddar mentalt för den tunga uppgiften matlagning som är aktuell.

Sista titeln, Stay away, kom från gruppen Nirvana och fanns med på gruppens album Nevermind som nådde butikerna 24 september 1991. Detta album, som var gruppens andra, räknas som genombrottsskivan för Nirvana. Detta visste både Frida och Carro som enda deltagare denna gång! Eller om det visste allt det där vet jag inte, de har i alla fall gissat rätt på gruppens namn som tävlingen går ut på. En mycket trevlig lottning genomfördes med hjälp av grannens sjungande nymfparakiter som fick tävla tre varv runt kvarteret. Denna gastkramande flygtävling gick dock åt skogen eftersom Kurt på hörnet övade prickskytte just denna dag och sköt ner båda pippifåglarna från himlen. Efter sedvanlig begravning och sorgestund lottade jag således på det gamla vanliga sättet och fick därigenom fram att Carro avgick med segern denna dag. Med denna seger seglar Carro upp på den delade andraplatsen med totalt tre poäng.

Vilken artist är ansvarig för at ha gjort låten med samma titel som mitt blogginlägg? Svara i en kommentar och vinn ett fint pris. Det börjar blir lite spännande, Terrors lilla ryck där i början börjar hämtas upp av den efterföljande klungan. Hur ska detta spektakel sluta? Följ denna fullständigt charmanta lilla blogg så får du ju se!

Nu hör jag ett läte, det är spisen som ropar mitt namn!
Ha de bra mina vänner, och självklart ni andra också
/Fredrik


Kommentarer
Postat av: Carro

R.E.M. har gjort Star me kitten ^^

2008-02-13 @ 16:04:06
URL: http://nilorac.blogspot.com
Postat av: anton

REM

2008-02-13 @ 16:47:08
Postat av: PB&J

R.E.M kort o gott...

2008-02-13 @ 19:22:05
Postat av: Frida

Åh det där är R.E.M! :D Från Automatic For The People

2008-02-13 @ 20:09:03
URL: http://frullaaan.blogg.se
Postat av: Therese

De gamla rävarna R.E.M kanske?

2008-02-17 @ 16:28:37
URL: http://ladykiller.blogg.se
Postat av: martina

R.E.M. ju..... ;)

2008-02-17 @ 18:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0