Lunacy booth

Dagens titel spelar på det vansinniga i världen, då frågar ni er vad det är som är så vansinnigt? Svaret är att det är fullkomlig idioti att en såpass snygg, intelligent och trevlig man som jag saknar rikedomar, kändisskap och ära. Detta ska protesteras mot vid en demonstration på stora torget imorgon klockan 06.00 ni som känner er manade är välkomna.

För att återgå till verkligheten kan jag berätta att sedan senaste inlägget har jag städat, dömt hockey, sett på fotboll, blivit full och gått på Herrgår'n. Städningen är ju måttligt intressant och jag besparar er därför vidare detaljer om denna. Hockeymatchen jag dömde var rätt skoj faktiskt. De första 15 minuterna var nog bland de bästa jag har varit med om i år, sedan tröttnade de kanske och återgick till vanligheter. Vi fick dessutom tillkalla ambulans då en spelare i ena laget ramlat och åkte med huvudet före in i sargen. Han klagade över smärtor i rygg och ben varför vi fann det bäst att ringa efter ambulans. Hoppas att han återhämtar sig snabbt, det var skönt ändå att det var en olyckshändelse och inte en ojustehet som föranledde skadan.

Efter matchen for jag hem, och Buttis och Figge dök ner för att åskåda lite fotboll. Vi började med Liverpool - Middlesbrough följt av Newcastle - Manchester U. Ett Manchester som har en förmåga att göra mängder av mål på just Newcastle. Dessutom såg jag bilder på tacklingen som skadade Eduardo i Arsenal, en tackling som jag hoppas renderar i en lång avstängning. Spelar i mina ögon ingen roll att kille som tacklade är en snäll kille i vanliga fall, tacklingen är ett överfall med benbrott som följd och ska bestraffas hårt! Det är dock inte min sak att bestraffa utan jag nöjer mig med att tycka istället. Under tiden detta hände drack vi öl, käkade pizza och tråkade Figge för att han drack cider. Buttis och jag for efter detta upp till flamman-området och festade lite innan vi hamnade på HG och ägde stället.

Totalt hade fyra stycken lämnat rätt svar på gårdagens titel, ett rätt svar som var Babyshambles. Lottningsproceduren blev lite speciell denna dag, vilket beskrivs utförligare nedanför. PB&J vann lottningen mellan de fyra som lämnat det rätta svaret, grattis till henne. Tyvärr är hon lite feg och vågar inte skriva blogg som jag kan länka till. Med denna etappvinst kliver PB&J upp på 3 poäng i tabellen och delad andraplats. Tabellen finns att bevittna längst ner i dagens inlägg.

Lottningsproceduren gick till såhär: För ett par veckor sedan kom jag i kontakt med en arab i Rågsved som erbjöd mig ett lager av gummiankor, med olika färger och numreringar. Detta var ett kap tyckte jag, allra helst eftersom han inte ville ha mer än ett par elefant-betar som betalning för detta lager. Jag tog med mig Jorma och Ronny och for iväg till en närliggande djurpark utrustade med bågfil för att kunna stjäla dessa betar. Vi fick klippa upp staket, dyrka lås och söva väktare med kloroform för att lyckas, men vi lyckades! Väl hemma efter bytet mot gummiankorna kände vi oss lite wild-and-crazy så vi kastade i fyra stycken ankor i Stångån uppe vid tannefors slussar och pös ner mot beachen vid scandic-hilton för att invänta våra små djur. Först i mål kom anka nummer fyra, vilket då gör att bidrag nummer fyra som var PB&J vinner dagens övning. Har ni tips på andra sätt att utföra lottningar så är ni välkomna att föreslå detta för mig.

Som tidigare utlovats följer här nedanför tabelltoppen, med länkar till de som har bloggar.

Tabelltoppen
1Terror4http://www.ladykiller.blogg.se/
2Mentorn3 
2Anton3 
2Carro3http://nilorac.blogspot.com/
2Ida C3http://mira83.blogg.se/
2PB&J3 

Nu ska jag återgå till att spana på skidstafetten innan avfärd mot Finspång för beskådning av Ishockey.
Puss i ljumsken på er alla supportrar
/Freddie

Kommentarer
Postat av: PB&J

Therapy?
Från den blogglösa...

2008-02-24 @ 19:48:31
Postat av: anton

therapy

2008-02-24 @ 21:50:23
Postat av: Lena

Therapy..?

2008-02-25 @ 17:03:47
Postat av: Madelene

tjohoo!
Vet inte om förra kom fram så jag skickar en till för säkerhets skull =)
Det är Therapy?´s vackra visa och den kommer från albumet Troublegum.

2008-02-27 @ 09:31:15
URL: http://tamagucci.blogg.se
Postat av: martina

therapy???

2008-02-27 @ 19:47:46
Postat av: Ylva

Skall man skriva sitt tävlingssvar här i en kommentar? DÅ borde väl jag vinna om jag har rätt, eftersom jag är först. ;)
Vet inte om vi tänker på samma grupp men jag svarar i alla fall Therapy. Så det så. :)

2008-02-28 @ 12:07:24
URL: http://www.grusifer.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0