Beautiful One

Jaa god afton mina älskade läsare. Dagens titel beskriver ju mig ganska bra, om jag får säga det själv! Det är en vacker lite lugn låt som är utgiven av? Ja just det, det är här du min vän/ovän/kollega eller övrigt ska gissa vilken artist/grupp som gett ut låten!

Titeln på det förra blogginlägget var mycket riktigt en låt signerad Hello Saferide något som fyra stycken av er lyckats gissa rätt på. Detta ledde till en lottning och tyvärr fick dagens lottning bli lite odramatisk då mina sköldpaddor hade träningsvärk efter den enorma fysiska urladdning som gårdagen innebar. Figge, http://mrfigge.blogg.se/, var den som vann lottningen mellan de fyra som hade gissat rätt. Figge, som för övrigt fått utnämningen årets ciderdrickare, kliver i och med denna etappseger upp på 2 poäng i sammanställningen. Grattis till dig säger vi på redaktionen.

Dessutom fick jag detta citat kastat på mig av en god vän idag, hon inseminerade (eller om heter insinuerade) att det skulle passa mig bra. Citatet är som följer: "If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now"  det är rätt talande faktiskt. Det är hämtad ur liftarens guide till galaxen, eller The Hitchhiker's Guide to the Galaxy som är den engelska titeln. Ska sanningen fram så är mitt ego det viktigaste som finns.

Idag hade vi presentation av arbetet vi slitit våra gråa hår över den senaste tiden. Det gick väl lite sådär antar jag, läraren ansåg att vi hade gjort det bra, men jag tycker det lämnade en del att önska. Nu är skiten gjord i alla fall och vi kan vandra vidare. Vi ska skapa nya arbetsgrupper nu efter detta, får se hur de konstellationerna blir. Jag vet i alla fall hur jag skulle vilja styra upp det hela, men nu är ju inte min vilja lag tyvärr. Det låter inte klokt det vet jag, men det är sant. Mina studiekollegor har inte insett hur pass bra jag är på att vara den bestämmande faktorn.

På kvällen var jag och Anton på LHC - AIK i riksserien för damer. Det var en bra match faktiskt, kul att se en jämn drabbning. Innan matchen firade vi att grupparbetet var slut med en öl på "the Champ", och nu sitter jag med en whiskey. Känner en förkylning som är på gång i min kropp och då måste man medicinera sig med whiskey eller hur?

Snart ska jag slänga mig i säng och sova den skönhetssömn som gör att jag kan hålla mitt vackra yttre vid liv. Imorgon blir det läsning inför hemtentan som kommer ut på torsdag. När vi ändå pratar om tentor så hämtade jag ut hemtentan i sociologi idag, den blev godkänd. Riktigt skönt det, nu är fokus på hemtentan torsdag-fredag, sedan blir fokus omtentan om EU, Utländska statsskick och Nationalekonomi som går den 16/2. När det är gjort kan jag nog andas ut ett par dagar i alla fall.

Tack för att du tog dig tid att läsa.
/Fredrik


Kommentarer
Postat av: Lena

Jeremy Camp ?

2008-02-06 @ 22:55:35
Postat av: Buttis

Jag är osäker men har för mig att Suede har gjort en låt vid det namnet

2008-02-06 @ 23:16:00
Postat av: anton

the cardigans

2008-02-07 @ 16:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0