Used cars

Faktum är att jag är på jakt efter en bättre begagnad bil. Jag har snärjt in mig och vill köpa en SAAB 9-3, men inte den nyare modellen utan istället den äldre. Fått för mig att jag får rätt mycket bil för pengarna, men det får framtiden utvisa. Först ska jag sälja min nuvarande Renault Clio av 1996 års modell. Den är vit till färgen, har fem stycken dörrar, varav fyra är avsedda för mänskliga passager. Elhissar fram, CD-stereo, sommardäck på aluminiumfälg och vinterdäck på plåtfälg. Jag har inte något kort att slänga upp här, men den är fräsch och bensinsnål. Har en vän som ska tittat på den i veckan och kanske köpa den, men skulle det gå om intet är ni välkomna att lägga bud. Jag siktar mot prisklassen 15000 kronor.

Tycker det är dags för en lite större bil med lite tuffare motor i så jag får med mig utrustningen i vinter, men fort får jag inte köra tydligen utan hastigheten ska sänkas enligt aftonbladet. http://www.aftonbladet.se/bil/article3184196.ab om det får vi nog tycka vad vi vill, det hjälper sällan ändå.

Förra titeln var God says no, vilken är en låt signerad det maffiga rockbandet Monster Magnet. Mitt favoritcitat från låten är följande "You try and live, and god says no". Att det var just Monster Magnet som gjort låten visste tre av er, Linda, Ylva och TNE (TNE som brukar ha utförliga berättelser som artistern, men inte denna gång tyvärr.) Mina vildsvin som gått arbetslösa rätt mycket på sistone erbjöd sig frivilligt att tävla i de deltagandes namn och fick så också göra. Dagens gren att tävla i fick bli Långtbortistansk Triathlon, för er som är obekanta med denna olympiska gren kan jag meddela att tävlingen består i att åka 42 195 meter på vattenskidor följt av en 17 mils segling i optimistjolle, följt av 12 kilometer BMX-cykling och avslutningsvis en 7,5 kilometer lång sträcka som vildsvinen ska böka sig igenom. Om nu någon viktigpetter eller besserwisser lägger märke till att det är fyra grenar i triathlon-tävlingen beror detta på att det helt enkelt inte finns någon i Långtbortistan som kan räkna.

Hur som helst gick startskottet tidigt i morse för att det skulle hinnas med. Lindas alterego visade upp en enorm styrka i vattenskidåkningen och ledde övertygande efter första grenen, övriga deltagare lämnade dock in en protest över att Lindas dragbåt hade 30 hästkrafter större motor än övriga. I enlighet med Långtbortistansk sedvänja avslogs protesterna med ett hånskratt. I seglingen tog TNE ifatt ledningen och gick föri bara för att under BMX-cyklingen se sig omkörd av Ylva. Inför den avslutande "böknings-etappen" fanns de tävlande inom fem sekunders marginal.

Etappen blev en "grislig" syn, om ni ursäktat "göteborgshumorn", där Ylva till slut vann med en grislängd för TNE och Linda som slutade på delad andraplats. Detta visade sig lyckosamt för Ylva, inte grisen utan den riktiga, som med detta vann jokeromgången värd tre poäng och kliver upp på elva (11) poäng i tabellen som hon därmed toppar två poäng före Anton och Mentorn.

Dagens titel hoppas jag fler kan svara rätt på och att vi får en utläggning om artisten i fråga.
Nu ska jag vila mig inför morgondagens arbete.

Hoppas ni har det bra mina vänner.

Kommentarer
Postat av: TNE

Used Cars är en låt av den gode bossen själv, Bruce Springsteen, mannen som på egen hand (nå ja, E street band var med också) sänkte Gamla Ullevi med 17 centimeter under spelningen 1985, framförandes Beatles "Twist and Shout" som extranummer. Han har även en tendens att fira midsommar i Sverige, då gärna intagandes sill och hembakt vört med tillhörande brännvin med johannesört.

2008-08-26 @ 21:26:13
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com
Postat av: Ylva

Iiihh!! Jag leder :D



Det är första gången.

Idag svarar jag Rain, vilket är passande med tanke på dagens väder. ;) I vart fall i Örebro

2008-08-26 @ 21:47:07
URL: http://hagstedt.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0