Superjudge

Antar att det är felaktigt av flera skäl att kalla mig själv för Superjudge, dels för att jag snarare är en referee dels för att jag inte är någon superdomare. Nu spelar ju inte graden av felaktighet någon roll då det bara handlar om en titel liksom, så sluta tjura och läsa vidare istället. Har inte skrivit något sedan i tisdags vilket är lite slött, men hellre sällan och bra än ofta och skräp. Har inte gjort sådär supermycket i veckan, befunnit mig på min VFU och varit cool och ägt, om man ska använda barnens uttryck.

Helgen har varit soft, hemma hos en polare i fredags och tog någon öl och snackade strunt. Gick hem vid tolv-tiden när de andra gick ut. Lördagen inleddes med att åka till Rejmyre där jag gick på linjen i en fotbollsmatch, en match som slutade 1-8. Hemmalaget var inte alltför nöjda med sig själva får man anta. Sedan for jag upp till Stråkvads IP och kollade Sonstorp - Getängen. För er som är intresserade finns mitt referat av den matchen, och andra Sonstorpsmatcher att läsa på följande länk http://sonstorpsik.blogg.se är ni inte intresserade så klicka inte där. Efter matchen åkte jag hem till min lilla lya i Linköping och hängde soffa. Buttis dök förbi och tog någon pilsner och såg på Detroit - Colorado.

Idag, som är söndag för er vecko-villa, har jag dömt en match i klass 4. Gick väl hyfsat var väl inte den bästa domarinsatsen som denna värld har skådat, men jag är inte bättre helt enkelt. Å andra sidan är inte spelarna i klass 4 världens bästa heller så det är väl inte mer än rättvist att de drabbas av mig som domare. Efter matchen satte jag mig och åkte rakt ut i skogen utanför Malmslätt till ett ställe som heter Ledberg. Där spelades det också fotboll, denna match stod mellan Ledbergs och Sonstorps reservlag. Jag kom lagom till andra halvlek och fick skutta in direkt på topp. Vi förlorade matchen, men jag lyckades pilla in en boll i nätmaskorna. Har ni intresse av att läsa mer om matchen så kan ni klicka länken som jag skrev nyss.

Förra titeln var God of thunder som är en låt skriven av KISS. Detta hade rätt många av er lyckats gissa rätt på, TNE skrev en halv krönika om att låten var skriven av KISS, men fick sedan till svaret Entombed (Som gjort en cover på låten, därav kopplingen till Hellacopters bl.a.). Eftersom TNE dock var den enda som fick ordning på den koppling jag hade tänkt mig till föregående titlar och dessutom nämner rätt grupp i sitt svar väljer att ge honom rätt. Detta medförde att jag hade fem stycken rätta svar att lotta mellan. Då jag nu befinner mig hos mina föräldrar vars katt har gömt sig för mig och vars superslumpgenerator har gått sönder, tvingades jag ta till utomstående hjälp av en oberoende lottningsförrättare. Denna hjälp kom från min vän Thess, som tog hjälp av sin lottomaskin som hon stulit från svenska spel under ett uppmärksammad kupp våren 1834. Denna maskin drog fram att vinnaren i förra inläggets titeltävling blev Mentorn, som använder sig av olika pseudonymer. Varför denna ombytlighet vet jag inte, hon visar inga tecken på schizofreni på skolan, men i hemmets lugna vrå kanske? Mentorn surfade därmed upp på 6 poäng i tabellen som hon nu delar ledningen i med Anton.

Var med du också, nu undrar du kanske: vara med i vadå? svaret är "i min tävling!" varje inlägg har en låttitel som titel. Din/er uppgift är att gissa vilken grupp/artist som gjort låten och lämna svaret i en kommentar. Vinnaren av tabellen vid årets slut får, förutom den ofantliga äran och kändisskapet, en låda vin. Vem kan undvika att ställa upp i denna tävling undrar jag?

Nu ska du ha tack för att du tog dig ända hit ner i din läsning. Jag ska inte ta upp mer av din tid.
/Freddie

Kommentarer
Postat av: TNE

Superjudge är en låt och en platta av Monster Magnet. Mer vet jag faktiskt inte om låten, för ovanlighetens skull.

2008-04-27 @ 22:02:25
URL: http://pessimists-betraktelser.com
Postat av: Ylva

Monster Magnet säger jag till dig.

2008-04-29 @ 13:51:59
URL: http://www.grusifer.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0