Minus Celsius

Det är kalla på morgonen nu för tiden, nästan så lilleman kryper in i skalet likt huvudet på en sköldpadda som precis sett Peggy Bundys mor naken. Jobbigt att behöva kliva ur sängen tidigt och vara på "jobbet" strax innan 08.00, men det är väl så livet kommer se ut i framtiden med. Idag har jag varit effektiv, lyckats hålla lektion inför mentorn och dessutom fått vikarierat litegrann.

Kul och se att hela sex stycken lyckades ro iland förra titeln som var "En tätort på en slätt" och är en låt av Lars Winnerbäck. Trevlig låt som jag gärna lyssnar till när jag sitter här och skriver denna neo-mes-peosi för er mina kära supportrar. Då jag inte är hemma och har tillgång till mina zoologiska djur fick jag helt enkelt ta hjälp av mina föräldrars sinnesjuka kisse-katt som jag kallar för fjant. Fjant fick helt sonika slå tärning och det bidrag som först fick fem träffar blev det vinnande bidraget. Efter sjutton uppätna tärningar och sju kattspyor stod det klart att siffran fyra var den som först kom upp fem gånger. Dett gör att Anton tog hem denna etapp i tävlingen och gick upp på fem poäng i tabellen, en tabell där förstaplatsen nu delas av fyra stycken deltagare på just fem poäng vardera. Omgångens bonusutnämnande får TNE som kåserade riktigt duktigt kring valet av artister i en specifik ordning efter hur de hade turnerat. Mer såna svar tack, alltid kul att få ta del av den kunskap som ni, mina läsare, besitter. PB&J har väckt frågan huruvida man kan få extrapoäng om man ringer och sjunger den aktuella låten, svaret på den frågan är NEJ. Detta med hänsyn till att jag ogärna har er allihop ringandes på fyllan och skråla i telefonen. Om man däremot lägger ut det på youtube och ger mig länken så lovar jag ett omnämnande i form av en länkning från min blogg. Kul att se lite nya namn som gissar och sällar sig till den deltagande skaran, fortsätt med detta!

Dagens titel är nog inte fullt lika busenkel som den förra, men nog tror jag att jag ska få in ett par gissningar även på denna. Jag fastnade lite för den tankegång som TNE kom med och hedrar honom med att låta hans gissning vara en liten ledtråd till den artist jag söker med dagens titel. Kom med en gissning är ni söta och det vet jag ju att ni är. Nu ska jag ge mig av upp mot min vän Christoffer där vi ska bevittna kvällens ishockeymatch mellan Slaka HC och HIV 71. Jag tror HIV kommer vinna matchen, men jag tror det kommer sitta långt inne. Hur som helst hoppas jag på en intressant och spännande match. Till denna match ska vi avnjuta några öl och inte minst något flottigt att äta. Förhoppningsvis kan jag återkomma imorgon med ett nytt inlägg, men det beror på om jag har fått in lite gissningar.

Tack för läsningen
/Fredo

Kommentarer
Postat av: TNE (även känd som karln som flög till Bryssel)

Hahaha, vad busenkelt. Minus Celsius är ju en låt av Backyard Babies, från plattan Stockholm Syndrome som Nässjöbandet droppade 2003. Året efter turnérade även dessa under Kalas-banéret, och spelade bara för något år sedan på studentfesten München Hoben i Linköping, nämligen det förträffliga året 2006.

2008-04-18 @ 18:38:40
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com
Postat av: Linda

Backyard babies!

2008-04-18 @ 20:21:32
Postat av: martina

lätt... Backyard ju...

2008-04-18 @ 20:45:09
Postat av: Hanna

Åh, en av mina favoriter. Backyard Babies
såklart :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0