En tätort på en slätt

Jag längtar hem på något underligt sätt. Nu kommer ni tycka att jag är helt slut i skallen, vilket också är sanning, men jag längtar hem. Jag har det bra just nu, bor hemma hos mina föräldrar under min VFU. Det är väl mest beroende på att det är jobbigt att pendla, men jag saknar mitt eget liksom. Det finns barndomsvänner och kompisar här i lilla byn också, men jag har flyttat härifrån och känner nu hur pass lite jag vill flytta hit igen. Det där med att kunna ligga i en soffa utan hänsyn till andra finns inte här. Mina vänner i Linkeboda saknar jag med, hinner knappt med att träffa några på helgen när man är hemma och då är man ändå trött och osocial på något konstigt sätt. Hoppas jag inte börjar bli gammal, det vore förjävligt. Min VFU är bra annars, skönt att se den riktiga världen och inte bara campus. På valborgsmässoafton är min VFU slut och jag kan flytta tillbaka till Slaka-land på heltid igen.

Repulsiv är en låt signerad Jocke Thåström vilket Terror-tess hade goda kunskaper om, Terror får dessutom plus i kanten för de extrakunskaper hon delar med sig av i samband med svaret.  Det är dags att plocka min lilla stjärna igen helt enkelt. Denna stjärna föräras man med om man kan komma med lite extra information kring min titel.

image2
Terror kliver med denna seger upp på 5 poäng i tabellen och delar ledningen med Mentorn och Ylva. Grattis Therese.

Ikväll ska jag åka till Igelfors, vilket är helt snett i världen. Tänk såhär, Finspång ligger snett till i världen, ännu mera snett än denna by ligger Lotorp, men när man åker till Igelfors åker man igenom Lotorp och ännu längre ut  skogen. Hoppas ni alla förstår hur tokigt till denna by ligger då! Vad ska då 2007 års "snyggaste man - i motljus" göra ute i Igelfors en kväll som denna undrar förstås ni som är hyfsat funtade. Jo han ska springa längs en sidlinje med en flagga och vifta lite. "Känn på den Kerstin" det är inte alla förunnat.

Nej nu måste jag äta lite mellis innan jag far ut i obygden, men innan jag åker måste jag leverera ett meddelande från tävlingsledningen. Det har inkommit frågor om vilka som deltar eller får delta i min lilla tävling. Svaret på denna fråga är att vem som helst som läser denna blogg är välkommen att gissa vilken artist som har gjort låten med samma titel som inlägget. Svaret lämnas i en kommentar och totalsegraren får en låda vin vid årets slut. Tack för att ni läser mina humbla rader.

Hej då för idag


Kommentarer
Postat av: Mentorn

En härlig låt av Winnerbäck som bara måste handla om Linköping... =)

2008-04-15 @ 17:41:23
Postat av: Carro

Den här kan jag! Det är från Lars Winnerbäcks album Daugava :)

2008-04-15 @ 18:54:29
URL: http://nilorac.blogspot.com
Postat av: TNE (även känd som karln som flög till Bryssel)

"En tätort på en slätt" är en låt av Lasse Winnerbäck, som jag misstänker handlar om Lkpg. Ligger som femte spåret på plattan Daugava från 2007. Lustigt att du väljer först en Thåström och en en Winnerbäck, då Thån spelade på Kalasturnén 2002, och Winnerbäck 2003, och alltså följde efter varandra även där.

2008-04-15 @ 20:21:35
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com
Postat av: Hanna

Känner igen känslan. Varje gång jag kommer till Fimpan så gläds jag åt att jag inte bor där längre. Det är skönt att komma hem och hälsa på men nån dag eller två räcker gott. :)

Postat av: anton

lars winnerbäck

2008-04-15 @ 21:25:02
Postat av: lillan

En tätort på en slätt är en låt av den evigt duktige lars winnerbäck.

2008-04-16 @ 08:20:51
Postat av: PB&J

Jamen kom igen nu då - den här måste jag väl vinna iaf - det är ju Winnerbäck ju :D
Får man extrapoäng om man ringer och sjunger den??? Fast det är klart att det skulle bli mer officiellt líxom om jag la ut det på youtube kanske ;)

2008-04-18 @ 12:37:42
Postat av: Albertmarlen

Home Page I am really excited! Very useful. It very impressive. :-)

2008-08-21 @ 09:20:07
URL: http://albertmarlen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0