New Age i Reijmyre!

Nej gott folk ni såg inte fel, de har faktiskt en new age butik i Rejmyre. Min gamle komvux-polare Saara påstod häromdagen att så var fallet och jag var tvungen att ge mig dit för att se detta med mina egna ögon. Döm om min förvåning när det var sant, inte för att jag misstänker Saara för att vara lögnare men ändå. Affären hade en hel del artiklar och är säkert kul att shoppa i om man är intresserad av diverse småsaker och sånt. Kan inte påstå att jag är det så jag köpte en Daimstrut och hjälpa Jörgen att reta Saara lite. Det är en kul syssla som får igång henne lite så hennes finska temperament lyser igenom.

 Blir inte så mycket skrivet nuförtiden vilket min rejmyreboende vän påtalade, det är jobb och träning som gäller och orken räcker inte till att vara kreativ. Förhoppningsvis blir det bättre till hösten när skolan börjar. Då blir det mer dötid, tristess och rödvin, vilket brukar göra underverk för inspirationen.

Snart har nog morsan lagat kvällsmaten klar så jag kan smita upp och äta. Mamma är ganska snäll sådär, skämmer bort sin favoritson (förvisso enda sonen också). Pratade med min favorittjej i lördags natt, skulle ge vad som helst för att få vara med henne dag och natt. kanske är dags att ge upp det och gå vidare, men vad gör man inte när man är tokig i en person liksom?

Vad har jag gjort sedan sist då? Jobbat på fotbollscupen och jobbat på vanliga jobbet, utöver det blir det lite träning och resten av tiden vilas det med en bok eller framför TV:n. Fotbollscupen var roligare än föregående år mest beroende på andra uppgifter och mindre "fysiskt arbete" av mig själv. Alltid kul att se alla glada barn som spelar boll, går på disco och bara är allmänt roliga. Tycker det kunde vara fotbollscup oftare det är häftigt på något sätt. Skinnskattebergs flickor 14 var nog de roligaste tjejerna på cupen genom tiderna, de gjorde inte ett enda mål och klagade inte över det. De skulle på disco och ragga upp alla killar, hoppas ni lyckades =). De döpte mig till Skurt dessutom, alltid kul med glada människor.

Nu ska jag återgå till TV-soffan och invänta kvällsmålet. Hoppas alla mina fans har det. ska försöka skriva av mig lite oftare här. Saara får helt enkelt hota mig lite oftare.

Godnatt för denna gången.

Kommentarer
Postat av: Therese

Vad är det för butik? Aldrig hört talas om! När ska vi ta en öl då?

2007-07-11 @ 21:15:07
URL: http://ladykiller.blogg.se
Postat av: Saara

Tack för det supertrevliga besöket, av någon anledning så är du väldigt poppis hos Jörgen...varför gaddar ni ihop er så fort jag är i närheten???

2007-07-12 @ 08:15:37
Postat av: Saara

Förresten, GAMLE komvux-polare??? Åldersmässigt eller??? Hmm...

2007-07-12 @ 08:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0