Just another summer, Parksommar. Gamleby 2007-07-28

Igår var jag på konsert i folkparken i Gamleby, jag vet att det låter lustigt att det utspelas konserter i såna små hålor, men det var en läcker folkpark faktiskt. Konserten var också riktigt bra, det var moneybrother, Salem Al-fakir och Säkert! som var huvudartister sen hade de med sig lite hangarounds som lirade på en mindre scen. Jag personligen såg bara Säkert! och Moneybrother, men det var fullt tillräckligt för att kunna åka därifrån med ett leende på läpparna. Det var två sjukt bra live-akter som jag fick se i Gamleby, tack till er (inte för att någon av er kommer läsa detta men ändå).

Annika Norling utstrålar en nävaro på scen som iallafall fick mig att ryckas med och gunga i takt, synd bara att hennes framträdande var så kort. Jag skulle gärna ha lyssnat i en och en halv timme på henne. Dessutom hade hon en riktigt snygg cellist också, jag trodde inte det fanns snygga cellister men uppenbarligen hade jag fel. Annika, ta med dig ditt band ut på en turné snart igen (åk förbi Linköping då) och släpp en skiva till du förtjänar en plats högt upp i artisteliten.

Efter Säkert! var det Salems tur att spela, något som jag ignorerade faktiskt. Jag har inget emot honom sådär, men hans musik är väl inget jag lyssnar ihjäl mig på om vi säger så. Istället intog vi öltältet och snacka skit med folk. träffade på två tjejer som också läser till lärare i Linköping och pratade med dem och ena tjejens syster och någon kompis till dom lr något sånt, jag har lite dåligt minne för såna saker. Jag var inte full, jag var bara lite alkoholhalt. Men de var ett trevligt gäng att umgås lite med, studenter är oftast trevliga och lärarstudenter är trevligast!

Lagom till Moneybrothers spelning gick vi upp på läktaren igen och fick då bevittna ett energifyllt framträdande av Sveriges just nu kanske bästa rock-artist. Tillsammans med sina musiker levererar Anders Wendin träffsäkert och tight sin musik på ett sätt som fick hela folkparken att resa sig upp redan under första låten för att sedan förbli ståendes och gungandes genom hela framträdandet. Bästa låten för kvällen var en upptempoversion av "dom vet ingenting om oss" som trots att den gick i ett högt tempo satt som en keps.

När sedan Pengabrodern hade spelat klart åkte vi hemåt igen. Vi hann knappt komma ut på E22:an förrän jag somnade och förblev sovandes hela vägen hem. Sömnen var skön och kändes befogad efter att ha sett en mycket bra konsert!

Har ni chansen så bevittna Säkert! och Moneybrother ni kommer inte bli besvikna!

So long alla fans

Kommentarer
Postat av: Saara

Äntligen skriver du lite oftare...

2007-08-01 @ 10:48:55
Postat av: Mariuskarolina

Follow your dreams, you can reach your goals.

2010-04-19 @ 08:01:25
URL: http://mariuskarolina.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0